Το πρωτόκολλο αντιμετώπισης ενός ύποπτου κρούσματος σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων αλλά και όλων των καταλυμάτων, έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Τουρισμού.
"Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους", όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πρωτόκολλο, το οποίο υπογραμμίζει σύμφωνα με το iatropedia, ότι το σχέδιο δράσης θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.
Τι προβλέπει το σχέδιο δράσης
Στο σχέδιο δράσης στηρίζεται σε δύο άξονες: στη λήψη μέτρων πρόληψης και στα μέτρα διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων.
Ορισμός συντονιστή:
Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης, η διεύθυνση του ξενοδοχείου οφείλει να ορίσει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του σχεδίου, ενώ σε μεγάλα ξενοδοχεία συντονιστές μπορεί να είναι περισσότεροι του ενός ατόμου. Επίσης, μπορεί να ορισθεί "Ομάδας Διαχείρισης".
Εκπαίδευση προσωπικού:
Το προσωπικό θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου (με τηλεκπαίδευση ή εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κλπ), ενώ συνιστάται η μέθοδος e-learning. Εκπαίδευση θα πρέπει υποχρεωτικά να λάβουν όλοι οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου / καταλύματος.
Συνεργασία με γιατρό:
Υποχρεωτικά το κάθε ξενοδοχείο/κατάλυμα θα πρέπει να έχει συνεργασία με ιατρό, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.
Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:
α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
β) του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.
Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος στα ξενοδοχεία
Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής.
Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.
Το προσωπικό οφείλει να παρατηρεί διακριστικά τους πελάτες και να μπορεί να αναγνωρίζει τυχόν συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο. και τη διοίκηση
Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.
Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.
Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.
Πρέπει να αποκλείεται από την εργασία άτομο με συμπτώματα και να επανέρχεται στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.
Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.
Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.
Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.