Μακροζωία: Για να ζήσετε περισσότερο επιλέξτε αυτές τις πρωτεΐνες

1/8/2020 00:10    Νέα έρευνα
Νέα έρευνα έδειξε πως το μυστικό της μακροζωίας βρίσκεται και στη διατροφή. Συγκεκριμένα, μια μικρή αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες μπορεί να αποφέρει περισσότερα χρόνια ζωής.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο JAMA Internal Medicine, η ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης από φυτικές αντί ζωικές πηγές, μπορεί να μειώσει συνολικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Συγκεκριμένα, για κάθε 3% της ημερήσιας πρόσληψης ενέργειας ενός ατόμου από φυτικές αντί ζωικές πρωτεΐνες, ο συνολικός κίνδυνος μειώθηκε κατά 10%.

Τα αποτελέσματα της διατροφικής αλλαγής ήταν πιο εμφανή μετά την αντικατάσταση των αυγών με φυτικές πηγές πρωτεΐνης όπως προϊόντα ολικής άλεσης ή δημητριακά (24% χαμηλότερος κίνδυνος στους άνδρες και 21% στις γυναίκες) ή του κόκκινου κρέατος (13% χαμηλότερος κίνδυνος στους άνδρες, 15% στις γυναίκες).

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Jiaqi Huang, μεταδιδακτορικό συνεργάτη στο Εθνικό Ινστιτούτο για τον Καρκίνο των ΗΠΑ, ο περιορισμός του κόκκινου κρέατος μπορεί να φανεί επωφελής, αρκεί να έχει βρεθεί το σωστό υποκατάστατο. Για παράδειγμα, αντικατάσταση της ζωικής πρωτεΐνης με τρόφιμα όπως σακχαρούχα ποτά, δεν είναι βέβαιο πως θα είχε αντίστοιχα αποτελέσματα.

Για την τωρινή μελέτη, η ερευνητική ομάδα ανέλυσε τα διατροφικά στοιχεία περισσότερων από 237.000 άνδρες και 179.000 γυναίκες, για το διάστημα μεταξύ 1995 και 2011, ως μέρος μιας μακροπρόθεσμης μελέτης σχετικά με τα πρότυπα διατροφής και την υγεία.

Οι πρωτεΐνες αποτελούσαν περίπου το 15% της καθημερινής διατροφής των ανθρώπων, με το 40% να προέρχεται από φυτικά τρόφιμα και το 60% από ζωικά.

Τα 16 έτη παρακολούθησης, έδωσαν αποκαλυπτικά ευρήματα: κάθε 10 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης αντί ζωικής, μείωνε κατά 12% τον κίνδυνο θανάτου για τους άνδρες και 14% για τις γυναίκες.

Η υπεροχή των φυτικών πρωτεϊνών

Η πρωτεΐνη από το κόκκινο κρέας συνοδεύεται από υψηλότερα ποσοστά κορεσμένων λιπαρών, χοληστερόλης, νατρίου και άλλων θρεπτικών ουσιών όχι τόσο ωφέλιμων για την υγεία, σύμφωνα με την Connie Diekman, σύμβουλο διατροφής στο St. Louis και πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας.

Εν αντιθέσει, οι φυτικές πηγές πρωτεΐνης περιλαμβάνουν επιπλέον φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Στα αρνητικά της κατανάλωσης ζωικών προϊόντων. οι ερευνητές πρόσθεσαν ότι ενδέχεται τα αμινοξέα που σχηματίζονται από τη διάσπαση της ζωικής πρωτεΐνης να σχετίζονται με τη σκλήρυνση των αρτηριών ή την εμφάνιση φλεγμονής. Επιπροσθέτως, θα μπορούσε να επηρεάζει την υγεία των βακτηρίων του ανθρώπινου εντέρου.

Η Kayla Jaeckel, εγγεγραμμένη διαιτολόγος και υπεύθυνη περίθαλψης για ασθενείς με διαβήτη στο Mount Sinai Health System στη Νέα Υόρκη, μένοντας στο παράδειγμα των αυγών, σημείωσε πως τα ευρήματά τους έρχονται σε αντίθεση με πρόσφατες μελέτες που έδειξαν ότι η κατανάλωση αυγών δεν είναι όσο επικίνδυνη θεωρούνταν για δεκαετίες.

Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν πως το ζητούμενο δεν είναι ο ολικός αποκλεισμός των ζωικών τροφών από τη διατροφή, αλλά η αύξηση των φυτικών, με μεγαλύτερη κατανάλωση λαχανικών, τροφίμων ολικής αλέσεως και φρούτων.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως μια αδυναμία της μελέτης είναι ότι βασίστηκε στη μνήμη των συμμετεχόντων, καθώς τους ζητήθηκε να θυμηθούν τι είχαν φάει και να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο.


ygeiamou

Επόμενο Προηγούμενο
 
Καλαμαριά: 80 νέες θέσεις εργασίας - Τελευταίες ημέρες αιτήσεων

Καλαμαριά: 80 νέες θέσεις εργασίας - Τελευταίες ημέρες αιτήσεων

16:20 12/8/2026

δείτε αναλυτικά την προκήρυξη

Τρεις αθλητές από την Καλαμαριά στην Εθνική ομάδα ''Συγχαρητήρια Ελένη, Βαγγέλη και Νικόλα''!

Τρεις αθλητές από την Καλαμαριά στην Εθνική ομάδα ''Συγχαρητήρια Ελένη, Βαγγέλη και Νικόλα''!

15:56 12/8/2026

Κολυμβητικός Όμιλος Καλαμαριάς

Θεσσαλονίκη: Βίντεο ντοκουμέντο - 59χρονος έβαλε 6 φωτιές ''ξέδινε επειδή ήταν πιεσμένος''!

Θεσσαλονίκη: Βίντεο ντοκουμέντο - 59χρονος έβαλε 6 φωτιές ''ξέδινε επειδή ήταν πιεσμένος''!

15:19 12/8/2026

Στον εισαγγελέα ο 59χρονος

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

19:58 11/8/2026

''οι θέσεις να ανταποκρίνονται στις ανάγκες''

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

19:45 11/8/2026

Βουτιές για όσους δεν έφυγαν από την πόλη

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

16:14 11/8/2026

Μια ουσιαστική συνάντηση

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

16:02 11/8/2026

Στο πλαίσιο της ποιμαντικής διακονίας..

Κλασικά Έπιπλα