Η Ελλάδα υπέρ της μείωσης εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα

26/6/2018 08:10    Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος
«Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις οδικές μεταφορές είναι καίριας σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών και περιβαλλοντικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επεσήμανε κατα την τοποθέτηση του στο Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Σωκρατης Φάμελλος τονίζοντας ότι είναι αναγκαία η σύνδεση οικονομίας και κλίματος τόσο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και για την προσαρμογή στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μείωση  εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τουλάχιστον κατά 15% το 2025 και κατά 30% το 2030, σε σχέση με το 2021.

Ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε επίσης από τα κράτη μέλη της ΕΕ να δείξουν την απαιτούμενη τόλμη έτσι ώστε η Ευρώπη να παραμείνει στη πρωτοπορία της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. «Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε όλοι για τον κλιματικό κίνδυνο αλλά να μην θέλουμε να κάνουμε καμία αλλαγή στην παραγωγή και στην κατανάλωση» σημείωσε.

 Ειδικότερα, για την πρόταση Ευρωπαϊκού Κανονισμού σχετικά με τη μείωση εκπομπών CO2 από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και  ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο Σωκράτης Φάμελλος τόνισε ότι η Ελλάδα στηρίζει τις προσπάθειες ενός πιο φιλόδοξου Κανονισμού και μιας πρότασης που θα διασφαλίζει την περιβαλλοντική ακεραιότητα του όλου εγχειρήματος.

«Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια αύξησης της φιλοδοξίας του νέου Κανονισμού», σχολίασε ο Αναπληρωτης υπουργός προσθέτοντας ότι οι συγκεκριμένοι στόχοι θα είναι και προς το συμφέρον της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αφού θα την οδηγήσουν στην τεχνολογική πρωτοπορία για καθαρά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ανέφερε ότι η Ελλάδα θα προτιμούσε την κατάργηση της μάζας ως παραμέτρου χρηστικότητας και την αντικατάστασή της με το κριτήριο του αποτυπώματος, προκειμένου, αφενός, να υπάρχει αυξημένη χρήση τεχνολογικών λύσεων που εστιάζουν στη μείωση του βάρους των αυτοκινήτων ώστε να μην πριμοδοτούνται τα οχήματα που διαθέτουν πιο βαρείς κινητήρες και εκπέμπουν μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίων του αζώτου.

 Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής ακεραιότητας, ο Σωκράτης Φάμελλος σημείωσε ότι η ήδη θεσμοθετημένη τοποθέτηση μετρητών κατανάλωσης καυσίμου σε όλα τα αυτοκίνητα επαρκεί για να δώσει μια ακριβή εικόνα της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των πραγματικών εκπομπών CO2,, αποφεύγοντας λάθη του παρελθόντος.

 Αναφερόμενος σε θέματα προσαρμογής και μείωσης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, που συζητήθηκαν άτυπα, στο γεύμα του Συμβουλίου Υπουργών, ο κ. Φάμελος εστίασε στα βήματα που ήδη κάνει η Ελλάδα με την υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής Προσαρμογής, το 2016, τα Περιφερειακά Σχέδια Προσαρμογής που είναι υπό εκπόνηση από τις Περιφέρειες της χώρας και για την ενσωμάτωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε τομεακές πολιτικές, όπως, π.χ. στην Εθνική Στρατηγική για τα Δάση αλλά και μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Προσαρμογής, όπου γίνεται συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπουργείων. Ειδικότερα έδωσε ως παράδειγμα την πρόσληψη 5.066 εργαζομένων για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών αλλά και τα σχέδια πρόληψης κινδύνου πλημμύρας που είναι σε στάδιο κύρωσης αυτές τις μέρες σε όλη τη χώρα.

 Όσον αφορά στο νέο προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, 2021-2027), ο Αναπληρωτης Υπουργός εστίασε στην ανάγκη για διάκριση της χρηματοδότησης των δράσεων προσαρμογής σε σχέση με τις δράσεις μετριασμού, αλλά και στις ανησυχίες της Ελλάδας όσον αφορά στην παρακράτηση του 20% των εσόδων από το Ευρωπαικό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (EU ETS) για τη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού. «Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε μέρος των εσόδων από το EU ETS για να χρηματοδοτήσουμε τη Δίκαιη Μετάβαση περιοχών που σήμερα βασίζονται στο λιγνίτη, ιδρύοντας το Ταμείο με ελληνική πρωτοβουλία με αρχικά 60 εκατομμύρια ευρώ», υπογράμμισε. «Θα πρέπει η χρηματοδότηση της μετάβασης των περιοχών αυτών να είναι ευρωπαϊκή υπόθεση και να συγκροτηθεί ισχυρή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και πρωτοβουλία για τις περιοχές που εξαρτώνται σήμερα από την εργασία γύρω από το λιγνίτη και τα ορυκτά καύσιμα», σημείωσε ο Σ. Φάμελος.

 Κλείνοντας, ο Υπουργός επεσήμανε ότι απαιτείται και η προώθηση της ενσωμάτωσης των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή και στα επιχειρηματικά σχέδια του ιδιωτικού τομέα. «Εάν δεν προωθήσουμε αυτή την ενσωμάτωση, τότε αργά ή γρήγορα ο δημόσιος τομέας θα επωμιστεί το κόστος αυτό, σε περίπτωση ζημιών της αγοράς, και αυτό πρέπει να προληφθεί», κατέληξε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
«Κωνσταντίνου & Ελένης» τεστ: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο κουίζ που χάνει μέχρι και η Κατακουζήνα;

«Κωνσταντίνου & Ελένης» τεστ: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο κουίζ που χάνει μέχρι και η Κατακουζήνα;

13:02 30/10/2020

ακατόρθωτο

Δεν θα ξαναβγείς έξω ΠΟΤΕ: Οι 5 κορυφαίες σειρές του Netflix για να διαλέξεις κόλλημα στην καραντίνα (vids)

Δεν θα ξαναβγείς έξω ΠΟΤΕ: Οι 5 κορυφαίες σειρές του Netflix για να διαλέξεις κόλλημα στην καραντίνα (vids)

12:59 30/10/2020

θα παρακαλάς να μπούμε lockdown

Με ισχύ 30 ημερών: Τα 7 νέα μέτρα που θα ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό

Με ισχύ 30 ημερών: Τα 7 νέα μέτρα που θα ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό

12:54 30/10/2020

Τελευταίο κανονάκι πριν το lockdown

Καλαμαριά: Δωρεάν προληπτικός έλεγχος για Σακχαρώδη Διαβήτη

Καλαμαριά: Δωρεάν προληπτικός έλεγχος για Σακχαρώδη Διαβήτη

23:29 29/10/2020

στο Δημοτικό Ιατρείο

Καλαμαριά: Δωρεάν προληπτικός έλεγχος για Ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής

Καλαμαριά: Δωρεάν προληπτικός έλεγχος για Ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής

23:24 29/10/2020

στο Δημοτικό Ιατρείο

Καλαμαριά: Εκσυγχρονίζεται ο δημοτικός φωτισμός

Καλαμαριά: Εκσυγχρονίζεται ο δημοτικός φωτισμός

23:16 29/10/2020

με χρηματοδότηση της Περιφέρειας

20.000 share: Επιτέλους η επιστημονική έρευνα του Γρηγόρη Πετράκου ξεσκέπασε το παραμύθι του covid…

20.000 share: Επιτέλους η επιστημονική έρευνα του Γρηγόρη Πετράκου ξεσκέπασε το παραμύθι του covid…

23:03 29/10/2020

και συνεχίζει..

Ένα μοιραίο λάθος: Ο λόγος που η Θεσσαλονίκη από παράδειγμα αντί-covid μπαίνει σε lockdown

Ένα μοιραίο λάθος: Ο λόγος που η Θεσσαλονίκη από παράδειγμα αντί-covid μπαίνει σε lockdown

15:02 29/10/2020

τι πήγε στραβά

10/10 μόνο βέροι Σαλονικιοί: Πάμε στοίχημα ότι δεν ξέρεις πώς λέγονται αυτά τα 10 φαγητά στη Θεσσαλονίκη;

10/10 μόνο βέροι Σαλονικιοί: Πάμε στοίχημα ότι δεν ξέρεις πώς λέγονται αυτά τα 10 φαγητά στη Θεσσαλονίκη;

14:38 29/10/2020

Μπορείς να κάνεις τουλάχιστον 7/10

Απλό, αλλά σούπερ αποτελεσματικό: Το εκπληκτικό σχέδιο της χώρας-πρότυπο που έσβησε τον κορωνοϊό χωρίς lockdown

Απλό, αλλά σούπερ αποτελεσματικό: Το εκπληκτικό σχέδιο της χώρας-πρότυπο που έσβησε τον κορωνοϊό χωρίς lockdown

14:37 29/10/2020

δεν υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων σε ΜΕΘ

Κλασικά Έπιπλα