Λύση η λεωφορειολωρίδα 2ης γενιάς από τον Φοίνικα μέχρι την ΧΑΝΘ

22/9/2017 09:18     για τον «κόμβο» 6χλμ
Σχεδόν 1.000 καταστήματα βρίσκονται στον ανατολικό οριζόντιο άξονα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 6 χιλιομέτρων που ορίζεται με αφετηρία το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνά την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, τις Λεωφόρους Βασιλίσσης Όλγας, Βασιλέως Γεωργίου Α' και την οδό Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγει στην Πλατεία της ΧΑΝΘ, στο κέντρο της πόλης.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καταμέτρηση έγινε στο πλαίσιο έρευνας για τα πολεοδομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου άξονα από την αναπληρώτρια καθηγήτρια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και σύμβουλο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης - Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ (ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ) Αθηνά Γιαννακού. Η μελέτη εντάσσεται στο έργο με τίτλο «Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου», «REgenerating mixed - use MED urban communities congested by traffic through Innovative low carbon mobility sOlutions» (REMEDIO).

«Συγκεκριμένα, καταμετρήσαμε 950 ισόγεια καταστήματα σε όλο τον άξονα που αναλογικά μεταφράζεται σε 1,75 καταστήματα ανά 10 μέτρα» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ.Γιαννακού στο περιθώριο εκδήλωσης, με θέμα τα προβλήματα και τις προοπτικές βελτίωσης της κινητικότητας στον ανατολικό οριζόντιο άξονα. Όπως προέκυψε, από το σύνολο των καταστημάτων, το 19,5% είναι κενά, ποσοστό όμως που μειώθηκε από το 2013, οπότε η κ. Γιαννακού, στο πλαίσιο διπλωματικής, είχε επιβλέψει μελέτη για τα καταστήματα που βρίσκονται σε ένα μεγάλο τμήμα του άξονα.

«Είχαμε μελετήσει», διευκρινίζει, «τα καταστήματα από το ύψος της οδού Θ. Σοφούλη μέχρι τη ΧΑΝΘ και, αναλογικά, διαπιστώνουμε ότι πλέον μειώθηκαν τα κλειστά μαγαζιά». Το γεγονός αποδίδεται από την ίδια, στην εμπορική αξία που έχει ο δρόμος, στην αναπροσαρμογή των ενοικίων και στην, εν γένει, μεταφορά εμπορικών επιχειρήσεων από περιμετρικές οδούς, σε κεντρικές.

«Το θέμα είναι, βέβαια, ότι ένας άξονας με τέτοια εμπορική ζωτικότητα και με τεράστια ζώνη κατοικίας, έχει αυξημένες ανάγκες στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στην απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων» τονίζει.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα πρώτα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) που έχει αναλάβει την αξιολόγηση σεναρίου κατασκευής λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς. Όπως προκύπτει, χαρακτηριστικά προβλήματα τα οποία επιβαρύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων στον άξονα, αποτελούν η παράνομη στάθμευση και το διπλοπαρκάρισμα στα αριστερά της οδού αλλά και η στάση και στάθμευση οχημάτων επάνω στη λεωφορειολωρίδα.

Η πρώτη δράση του αντικειμένου του ΙΜΕΤ σχετίζεται με την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφορίας στον άξονα με τη χρήση μικροσκοπικού μοντέλου προσομοίωσης. Το επόμενο βήμα του αντικειμένου του ινστιτούτου περιλαμβάνει την διατύπωση προτάσεων για την κατασκευή λεωφορειολωρίδας 2ης γενιάς κατά μήκος του ανατολικού οριζόντιου άξονα της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα REMEDIO έχει ως αντικείμενο την προώθηση λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα 5 Μεσογειακών πόλεων (Θεσσαλονίκη, Τρεβίζο, Λισσαβώνα, Σπλιτ και Σεβίλλη). Στο πλαίσιο αυτό διερευνώνται από κοινού και ταυτόχρονα στις πόλεις του προγράμματος, αστικές διαδρομές με υψηλό κυκλοφοριακούς και άλλους φόρτους και αστικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν προβλήματα στην εσωτερική διασύνδεση της κάθε πόλης και μελετάται η δυνατότητα ρύθμισης του κυκλοφοριακού προβλήματός με καινοτόμες δράσεις με σκοπό τη βελτίωση μετακίνησης του κοινού και των εμπορευματικών μεταφορών, στη βάση μέτρων προστασίας της ποιότητας της ατμόσφαιρας.




typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θα κυκλοφορεί παντού: Ο απίστευτος λόγος που το βίvτεο της Ιωάννας Τούνη δεν μπορεί να «κατέβει»

Θα κυκλοφορεί παντού: Ο απίστευτος λόγος που το βίvτεο της Ιωάννας Τούνη δεν μπορεί να «κατέβει»

14:02 15/7/2020

Μια λεπτομέρεια

Καθηγητής Κούβελας: Γιατί το εμβόλιο για τον κορωνοϊό δεν θα έρθει στην Ελλάδα πριν το 2022

Καθηγητής Κούβελας: Γιατί το εμβόλιο για τον κορωνοϊό δεν θα έρθει στην Ελλάδα πριν το 2022

14:00 15/7/2020

μας προσγειώνει απότομα

Πάρος: Ελληνίδα το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στο νησί

Πάρος: Ελληνίδα το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στο νησί

00:02 15/7/2020

Η ανακοίνωση του Κέντρου Υγείας

Στοματικό σεξ: Ποια Σεξουαλικά Μεταδιδόμενα Νοσήματα μπορεί να κολλήσετε

Στοματικό σεξ: Ποια Σεξουαλικά Μεταδιδόμενα Νοσήματα μπορεί να κολλήσετε

23:54 14/7/2020

τι πιστεύουμε λανθασμένα

«Το δεύτερο κύμα κορονοϊού θα έρθει νωρίτερα απ’ ότι το υπολογίζαμε»

«Το δεύτερο κύμα κορονοϊού θα έρθει νωρίτερα απ’ ότι το υπολογίζαμε»

23:15 14/7/2020

Ομοσπονδία Ενώσεων Ιατρών Νοσοκομείων

Αρπαγή 10χρονης: Καταπέλτης η κατάθεση του πρώην συζύγου της 33χρονης - Τι είπε Αλ. Κούγιας

Αρπαγή 10χρονης: Καταπέλτης η κατάθεση του πρώην συζύγου της 33χρονης - Τι είπε Αλ. Κούγιας

23:04 14/7/2020

βιντεο

Δ.Θεσσαλονίκης: Τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί καταδίκασε το δημοτικό συμβούλιο

Δ.Θεσσαλονίκης: Τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί καταδίκασε το δημοτικό συμβούλιο

23:00 14/7/2020

έκτακτη συνεδρίαση

Συνάντηση Ελλάδας-Τουρκίας-Γερμανίας στο Βερολίνο

Συνάντηση Ελλάδας-Τουρκίας-Γερμανίας στο Βερολίνο

22:55 14/7/2020

τι συζητήθηκε

Κορονοϊός: 58 νέα κρούσματα - 7 στη Θεσσαλονίκη

Κορονοϊός: 58 νέα κρούσματα - 7 στη Θεσσαλονίκη

22:18 14/7/2020

Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας

Δήμος Καλαμαριάς: Εκδήλωση για τα 46 χρόνια από το πραξικόπημα στην Κύπρο

Δήμος Καλαμαριάς: Εκδήλωση για τα 46 χρόνια από το πραξικόπημα στην Κύπρο

18:40 14/7/2020

Σάββατο 18 Ιουλίου

Κλασικά Έπιπλα