Έστειλαν οι εξωγήινοι σκάφος να μας εξερευνήσει; Βίντεο

7/11/2018 03:55     Oumuamua
Ένα μυστηριώδες αντικείμενο σε σχήμα πούρου που εντοπίστηκε μέσα στο ηλιακό μας σύστημα πέρυσι, μπορεί να είναι ένα εξωγήινο διαστημικό σκάφος που εστάλη για να ερευνήσει την Γη, εικάζουν οι αστρονόμοι από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

Το αντικείμενο, με ψευδώνυμο Oumuamua, που σημαίνει «αγγελιοφόρος που φτάνει από το μακρινό παρελθόν» στα χαβανέζικα, ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2017 από το τηλεσκόπιο Pan-STARRS 1 στη Χαβάη.

Από την ανακάλυψή του, οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του και την ακριβή του προέλευση, με τους ερευνητές να το ονομάζουν αρχικά ως κομήτη και στη συνέχεια ως αστεροειδής, πριν τελικά το θεωρήσουν το πρώτο του είδους του: μια νέα κατηγορία «διαστρικών αντικειμένων».

Τώρα, μια νέα μελέτη από ερευνητές του Κέντρου Αστροφυσικής του Χάρβαρντ αναδεικνύει την πιθανότητα αυτό το επιμήκες σκούρο κόκκινο αντικείμενο το οποίο έχει μήκος 10 φορές μεγαλύτερο από το πλάτος του και ταξιδεύει με ταχύτητες 196.000 μίλια / ώρα, να έχει «τεχνητή προέλευση».

«Ο Oumuamua μπορεί να είναι ένας πλήρως επιχειρησιακός ιχνηλάτης που αποστέλλεται σκόπιμα στην εγγύτερη γη από έναν εξωγήινο πολιτισμό» γράφουν στην μελέτη, που έχει υποβληθεί στο Astrophysical Journal Letters.

Η θεωρία βασίζεται στην «υπερβολική επιτάχυνση» του αντικειμένου ή στην απροσδόκητη ώθηση στην ταχύτητα καθώς ταξιδεύει και τελικά εξήλθε από το ηλιακό μας σύστημα τον Ιανουάριο του 2018.

«Λαμβάνοντας υπόψη μια τεχνητή προέλευση, μια πιθανότητα είναι ότι το Oumuamua είναι ένα ελαφρύ ιστιοφόρο, που επιπλέει στο διαστρικό διάστημα ως ένα απόβλητο από έναν προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό» έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης, υποδηλώνοντας πως το αντικείμενο θα μπορούσε να κινείται από την ηλιακή ακτινοβολία.

Η μελέτη, που γράφτηκε από τον Αμπραάμ Λόεμπ, καθηγητή και πρόεδρο της αστρονομίας και τον Σμούελ Μπιάλι, έναν μεταδιδακτορικό μελετητή στο Harvard Smithsonian Center for Astrophysics, σημειώνει ότι υπάρχουν συγκρίσιμα ελαφρά ιστιοφόρα στη γη.

«Ελαφρά ιστιοφόρα με παρόμοιες διαστάσεις έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τον δικό μας πολιτισμό, συμπεριλαμβανομένου του έργου IKAROS και της πρωτοβουλίας Starshot. Η τεχνολογία αυτών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεταφορές φορτίων μεταξώ πλανητών ή μεταξύ αστέρων».

Στην μελέτη, οι δύο επιστήμονες αναφέρουν πως υψηλή ταχύτητα του αντικειμένου και η ασυνήθιστη πορεία του θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα της μη λειτουργίας του.

«Αυτό θα ερμήνευε τις διάφορες ανωμαλίες του Oumuamua, όπως η ασυνήθιστη γεωμετρία που συνάγεται από την καμπύλη του φωτός, τη χαμηλή θερμική εκπομπή του, που υποδηλώνει υψηλή ανακλαστικότητα και την απόκλιση από μια τροχιά του Κέπλερ».

«Το Oumuamua είναι το πρώτο αντικείμενο που παρατηρήθηκε ποτέ στο ηλιακό μας σύστημα, το οποίο είναι γνωστό ότι προέρχεται αλλού» . Αρχικά οι επιστήμονες πίστευαν ότι το ταχέως κινούμενο φως ήταν ένας κανονικός κομήτης ή ένας αστεροειδής που είχε μπει στο ηλιακό μας σύστημα.

Συγκεκριμένα, οι κομήτες είναι γνωστό ότι επιταχύνουν λόγω μιας διαδικασίας γνωστής ως «outgassing», στην οποία ο ήλιος θερμαίνει την επιφάνεια του παγωμένου κομήτη, απελευθερώνοντας το λιωμένο αέριο. Όμως, ο Oumuamua δεν είχε το «κώμα» την ατμόσφαιρα και την σκόνη που περιβάλλει τους κομήτες όταν λιώνουν.

Πολλαπλά τηλεσκόπια εστίασαν στο αντικείμενο για τρεις νύχτες για να καθορίσουν τι ήταν προτού απομακρυνθεί από την οπτική επαφή.
«Είμαστε τυχεροί που το τηλεσκόπιό μας κοιτούσε στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή, για να συλλάβει αυτή την ιστορική στιγμή» δήλωσε ο Λίντλεϊ Τζόνσον, σύμβουλος της πλανητικής άμυνας της NASA, πέρυσι.

iefimerida

Αύξηση στα τροχαία δυστυχήματα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης

18:56 12/9/2019

δειτε τα στοιχεία

Θεσσαλονίκη: Υψηλή ραπτική με πλαστικές σακούλες, χαρτόνι και καπάκια στην Παραλία

18:51 12/9/2019

Οι 25 σχεδιαστές με περίπου 56 μοντέλα

Καταγγελία για απόπειρα βιασμού στο κέντρο της Θεσσαλονίκης!

18:45 12/9/2019

Αντιγονιδών

Χειροπέδες σε 61χρονο στην Καλαμαριά

00:47 12/9/2019

για λαθραία τσιγάρα

Απόλλων Καλαμαριάς:

Απόλλων Καλαμαριάς: "Εξάρα" με ικανοποιητική εμφάνιση για την Κ17

00:42 12/9/2019

αγώνες προπονητικού χαρακτήρα

Καλαμαριά: Ενημέρωση πολιτών για την κινητικότητα και την προσβασιμότητα

00:38 12/9/2019

Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης

Βραδιά Πανσελήνου στο κολυμβητήριο της Καλαμαριάς

00:29 12/9/2019

Χωρίς προβολείς

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς στον αγιασμό για τη νέα σχολική

00:27 12/9/2019

Γιάννης Δαρδαμανέλης

Θεσσαλονίκη: 22 παραβάσεις σε σχολικά λεωφορεία την πρώτη μέρα της χρονιάς

00:20 12/9/2019

δειτε τις παραβάσεις

Νερό σε εξωπλανήτη ανακάλυψαν επιστήμονες με επικεφαλής Έλληνα!

00:15 12/9/2019