Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Λωρίδα της Γάζας: Δύο ρουκέτες εκτοξεύθηκαν προς το Ισραήλ

Λωρίδα της Γάζας: Δύο ρουκέτες εκτοξεύθηκαν προς το Ισραήλ

23:43 26/6/2020

ηχησαν σειρήνες

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση και πορεία κατά του ρατσισμού

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση και πορεία κατά του ρατσισμού

23:04 26/6/2020

από το άγαλμα του Βενιζέλου

Νεκρός σε τροχαίο 14χρονος που οδηγούσε μηχανάκι

Νεκρός σε τροχαίο 14χρονος που οδηγούσε μηχανάκι

23:01 26/6/2020

Ημαθία

Γύρω στις 10 Ιουλίου τα αποτελέσματα των πανελληνίων

Γύρω στις 10 Ιουλίου τα αποτελέσματα των πανελληνίων

22:55 26/6/2020

Υπουργός Παιδείας

Αυτή είναι η λίστα με τα ξενοδοχεία καραντίνας

Αυτή είναι η λίστα με τα ξενοδοχεία καραντίνας

22:50 26/6/2020

υπουργείο Τουρισμού

Θεσσαλονίκη: Διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ μητέρα και γιος με κορονοϊό

Θεσσαλονίκη: Διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ μητέρα και γιος με κορονοϊό

19:02 26/6/2020

Παπανικολάου και ΑΧΕΠΑ

Εκκλησία της Ελλάδος: 121,6 εκατ. ευρώ σε φιλανθρωπικό έργο το 2019

Εκκλησία της Ελλάδος: 121,6 εκατ. ευρώ σε φιλανθρωπικό έργο το 2019

18:57 26/6/2020

Αρχιεπισκοπή

Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν ανήλικο αγόρι - Το

Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν ανήλικο αγόρι - Το "κόλπο" που χρησιμοποίησαν

18:36 26/6/2020

Πύργος

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ερντογάν: Τι συζήτησαν

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ερντογάν: Τι συζήτησαν

18:34 26/6/2020

Δίαυλος επικοινωνίας για να πέσει η ένταση

Κορονοϊός: 22 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

Κορονοϊός: 22 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

18:28 26/6/2020

ΕΟΔΥ

Κλασικά Έπιπλα