Εκλεκτά ελληνικά προϊόντα για 3 μέρες στη Θεσσαλονίκη

24/2/2019 01:53    Gourmet Exhibition
Με την αφρόκρεμα των Ελλήνων παραγωγών θα γεμίσει για ένα τριήμερο η Αποθήκη Γ΄ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου θα πραγματοποιηθεί η τρίτη "Gourmet Exhibition", η μόνη έκθεση παγκοσμίως με 100% Ελληνικά τυποποιημένα προϊόντα, που "γεννήθηκε" και συνεχίζει στη Θεσσαλονίκη.

Η έκθεση των Ελλήνων παραγωγών, που χτίζουν την ιστορία της ελληνικής τυποποιημένης παραγωγής μετακομίζει φέτος στον όμορφο χώρο της Αποθήκης Γ΄ και παρουσιάζει στις 6-7-8 Απριλίου 2019 την ελληνική γαστρονομία στα καλύτερά της: Παραδοσιακά αλλά και σύγχρονα τρόφιμα, κρυφά εδέσματα του τόπου μας, Olive Bar, αλλά και το πρωτοποριακό Deli Bar με δεκάδες γευσιγνωσίες (μέλια, ροφήματα, βότανα, σοκολάτες, χορτοφαγικά προϊόντα, παραδοσιακά γλυκά, μαρμελάδες κ.α.). Τη γαστρονομική εμπειρία συμπληρώνουν σεμινάρια και οι διαλέξεις ανθρώπων του δημόσιου βίου που καταθέτουν την εμπειρία τους. Παράλληλα, το κοινό θα μπορεί να ψηφίζει τα αγαπημένα του προϊόντα ενώ για πρώτη φορά φέτος θεσπίζονται και τα βραβεία ειδικού.

Η έκθεση προσελκύει εκθέτες από όλες τις περιοχές της χώρας και φιλοξενεί αγοραστές κυρίως από την Ευρώπη, αλλά όχι μόνο. " Ο αριθμός των εκθετών που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση είναι αυξημένος κατά 20%", όπως λέει στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο εμπνευστής της, Αλέξης Στεφανίδης, ωστόσο, όπως προσθέτει η έκθεση είναι  πολύ στοχευμένη και "δεν ψάχνουμε παραπάνω".

Τι περιλαμβάνει 

Το πρώτο Olive Bar στην Ελλάδα που πρωτοπαρουσιάστηκε στην πρώτη Gourmet Exhibition, το 2016, θα έχει και φέτος κεντρικό ρόλο, με γευστικές δοκιμές εξαιρετικών παρθένων ελαιολάδων και ελιών από πιστοποιημένους επαγγελματίες. Συνεχίζουν επίσης και οι τράπεζες γευσιγνωσίας με γευστικές δοκιμές που παρουσιάζονται από γνωστούς γευσιγνώστες  και δημοσιογράφους γαστρονομίας, ενώ καινοτομία της φετινής διοργάνωσης αποτελεί το Deli Bar με κάθετες γευσιγνωσίες άλλων εκλεκτών προϊόντων. Ειδικότερα, στον όροφο της Γ΄Αποθήκης θα μπορεί κανείς να δοκιμάσει ετικέτες προϊόντων όπως μέλια, σοκολάτες, βοτανικά ροφήματα, αλείμματα κλπ. από μικρούς παραγωγούς. Ειδική θεματική θα υπάρχει και για γλυκά του τόπου μας. Ακόμη, επιστρέφει δυναμικά μετά την πιλοτική λειτουργία του κατά τη διάρκεια της δεύτερης Gourmet Exhibition και το Mentoring Corner όπου σύμβουλοι επιχειρήσεων προσφέρουν την τεχνογνωσία τους τόσο στους εκθέτες όσο και στους αγοραστές. Η έκθεση πλαισιώνεται επίσης από σύνολο παράλληλων εκδηλώσεων που στόχο έχουν την ανάδειξη του ελληνικού brand name.


Άνοιγμα σε αγοραστές και εκτός Ευρώπης

Σε ότι αφορά τους αγοραστές, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι hosted, συμμετέχουν χονδρέμποροι και μαγαζάτορες από Βαλκάνια, Κεντρική Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, ενώ φέτος γίνεται και άνοιγμα και εκτός Ευρώπης, ενώ έχει αυξηθεί και το κομμάτι των ντελικατέσεν.

Επιπλέον, φέτος, η έκθεση θα διοργανωθεί Σαββατοκύριακο και Δευτέρα -αντί Παρασκευής - σε μια προσπάθεια προσέγγισης της εγχώριας τουριστικής αγοράς, τμημάτων F&B ξενοδοχείων καθώς και εστιατορίων, με δεδομένο, όπως λέει ο κ. Στεφανίδης ότι τα εκλεκτά προϊόντα "αναβαθμίζουν τον ελληνικό τουρισμό".

Ο ίδιος δίνει μεγάλη έμφαση στο θέμα της τυποποίησης και της ιστορίας που γράφεται αυτήν τη στιγμή σε αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα. "Μέχρι πρότινος είχαμε το τρίκιλο μέλι στους δρόμους της Χαλκιδικής, το δίκιλο γλυκό του κουταλιού στους δρόμους του Πηλίου το μισόκιλο μαρμελάδα χωρίς ετικέτα κλπ", όπως λέει χαρακτηριστικά. Πλέον τόσο η κρίση, όσο και η νέοι παραγωγοί αλλά και το μεγάλωμα της αλυσίδας, με περισσότερα καταστήματα ντελικατέσεν και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, οδήγησε στην ανάγκη προώθησης συσκευασμένων προϊόντων.

"Αυτό που παρουσιάζουμε είναι κάτι πολύ παραπάνω. Δεν είναι μόνο μια ετικέτα, είναι ένα σωστό προϊόν, με σωστά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, σωστές θερμιδικές αξίες, που αναδεικνύει την εντοπιότητα της παραγωγής. Για παράδειγμα έχουμε έναν παραγωγό από τα Δωδεκάνησα με παστέλια, έναν άλλο που έχει κουμ κουάτ από την Κέρκυρα. Για κάθε τόπο φροντίζουμε να αναδεικνύουμε τα καλύτερα που βγάζει", συμπληρώνει ο κ. Στεφανίδης.

Πάντως όπως λέει δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις τις διεθνείς αγορές, παρόλο που κάποιοι παραγωγοί το έχουν καταφέρει. Πολλώ δε μάλλον που στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για "one man ή one woman show".

"Η έκθεση τους δίνει το πλεονέκτημα των συνεργασιών. Μιλάμε για μια ομάδα, δεν κάθεται ο εκθέτης μόνος του στο σταντ και περιμένει να πουλήσει. Με όλες τις δράσεις και τις παρουσιάσεις που διοργανώνουμε προσπαθούμε να φέρουμε κοντά μας τον έμπορο, να δοκιμάσει το προϊόν γιατί και αυτό είναι δύσκολο. Έχει μάθει σε μια διαφορετική αγορά. Έχει στο νου του το deli συνυφασμένο με την Ιταλία". Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι δυο επιχειρήσεις που συμμετείχαν πέρυσι στην έκθεση από Γαλλία και από Βέλγιο έστησαν τα μαγαζιά τους 100% με προϊόντα που βρήκαν στην έκθεση.

Για την Ελλάδα όπως λέει ο κ. Στεφανίδης, γνωρίζουν ότι είναι ένας τόπος από τον οποίο θα πάρουν ελαιόλαδο ή ότι σίγουρα θα βρουν μέλι, ιδιαίτερες μαρμελάδες και chutney χωρίς ζάχαρη, γλουτένη ή βίγκαν ή θεματικά προϊόντα όπως η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης, τα κρητικά προϊόντα. Όλα αυτά είναι σχετικά ευπώλητα. Εξαρτάται, ωστόσο πάντα και από το branding που έχει κάνει ο κάθε παραγωγός, από την παρουσίαση, την εργονομία του προϊόντος κ.λπ.

Χρήσιμα

Εισιτήριο για το ευρύ κοινό 5 ευρώ/ημερησίως με το οποίο μπορεί κανείς να παρακολουθήσει εντελώς δωρεάν όλες τις εκδηλώσεις/σεμινάρια. Το ευρύ κοινό που επισκέπτεται την έκθεση είναι ελεύθερο να συμμετέχει, να δοκιμάζει και να αγοράζει τα προϊόντα που εκτίθενται. Επίσης στο πλαίσιο των Βραβείων Κοινού (5 κατηγορίες) όλοι οι επισκέπτες μπορούν να ψηφίσουν για τα αγαπημένα τους προϊόντα.

Το εισιτήριο για το τριήμερο κοστίζει 12 ευρώ.

Η είσοδος για εμπορικό κοινό είναι δωρεάν.

Όλο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα αναρτηθεί στα social media της έκθεσης αλλά και στο www.gourmetexhibition.com



Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ


typosthes

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Κορονοϊός: Αυστηριοποιούνται τα μέτρα σε κοινότητες της Ξάνθης

Κορονοϊός: Αυστηριοποιούνται τα μέτρα σε κοινότητες της Ξάνθης

18:08 2/7/2020

με εντολή Χαρδαλιά

Δείτε πόσα τεστ έγιναν σε τουρίστες - Πως έγιναν οι έλεγχοι

Δείτε πόσα τεστ έγιναν σε τουρίστες - Πως έγιναν οι έλεγχοι

14:20 2/7/2020

τα πρώτα στοιχεία

Θεσσαλονίκη: Φοιτητές μπαίνουν δυναμικά στην τεχνολογία της διαστημικής

Θεσσαλονίκη: Φοιτητές μπαίνουν δυναμικά στην τεχνολογία της διαστημικής

14:15 2/7/2020

Ομάδα ΒΕΑΜ

Διαβήτης και σεξουαλική δυσλειτουργία - Και για τα δύο φύλα

Διαβήτης και σεξουαλική δυσλειτουργία - Και για τα δύο φύλα

14:13 2/7/2020

Όλες οι θεραπευτικές επιλογές

Λίνα Κοεμτζή: Ραγδαίες εξελίξεις! Εντοπίστηκε και κατέθεσε ο σύντροφος της φοιτήτριας που σκοτώθηκε

Λίνα Κοεμτζή: Ραγδαίες εξελίξεις! Εντοπίστηκε και κατέθεσε ο σύντροφος της φοιτήτριας που σκοτώθηκε

14:10 2/7/2020

σκοτώθηκε πέφτοντας από τον 9ο όροφο

Περισσότερες πτήσεις από Πολωνία - Συνδέσεις με τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Καβάλας

Περισσότερες πτήσεις από Πολωνία - Συνδέσεις με τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Καβάλας

13:48 2/7/2020

LOT

Θεσσαλονίκη: 60 εκθέτες και καινοτομίες στη γερμανική συμμετοχή στην 85η ΔΕΘ

Θεσσαλονίκη: 60 εκθέτες και καινοτομίες στη γερμανική συμμετοχή στην 85η ΔΕΘ

13:42 2/7/2020

Αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο

Αρπαγή 10χρονης στη Θεσσαλονίκη: Μήνυση κατέθεσε ο πρώην σύζυγος της 33χρονης

Αρπαγή 10χρονης στη Θεσσαλονίκη: Μήνυση κατέθεσε ο πρώην σύζυγος της 33χρονης

13:40 2/7/2020

video

Θεσσαλονίκη: Ο ένας πάνω στον άλλον στα λεωφορεία εν μέσω κορονοιού

Θεσσαλονίκη: Ο ένας πάνω στον άλλον στα λεωφορεία εν μέσω κορονοιού

13:29 2/7/2020

Απίστευτος συνωστισμός

Μιανμάρ: Τουλάχιστον 113 νεκροί από κατολίσθηση σε ορυχείο

Μιανμάρ: Τουλάχιστον 113 νεκροί από κατολίσθηση σε ορυχείο

13:25 2/7/2020

σε ορυχείο νεφρίτη

Κλασικά Έπιπλα