Την υπηρεσία παροχής βοήθειας για την αυτόνομη διαβίωση και ασφαλή γήρανση ηλικιωμένων παρουσίασε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, στους εκπροσώπους των 14 δήμων του Νομού Θεσσαλονίκης.
Η νέα υπηρεσία, που θα τεθεί σε εφαρμογή τους πρώτους μήνες του 2020, αφορά ηλικιωμένα άτομα 65 ετών και άνω, τα οποία ζουν χωρίς καμία βοήθεια, έχουν προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να υποστηριχθούν επαρκώς από τα άτομα που ζουν μαζί τους και έχουν χαμηλό εισόδημα.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε η κ. Πατουλίδου, "ηλικιωμένοι σε κατάσταση ένδειας ή με χρόνιες παθήσεις, με το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα αποκτήσουν πρόσβαση σε καθημερινή βοήθεια, μέσα από την επικοινωνία με ένα κέντρο διαχείρισης που θα δημιουργήσουμε και θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση, παρακολουθώντας τους ηλικιωμένους, παρέχοντας τηλεφωνική στήριξη, αλλά και ουσιαστική βοήθεια". Η αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι οι ηλικιωμένοι που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ανά πάσα στιγμή, εφόσον έχουν ανάγκη, θα γνωρίζουν ότι κάποιος είναι δίπλα τους. Παράλληλα θα υπάρχει φροντίδα ώστε να επεμβαίνουν άμεσα οι αρμόδιοι σε περιπτώσεις ανάγκης.
Το πρόγραμμα, από το οποίο εκτιμάται ότι θα ωφεληθούν περίπου τρεις χιλιάδες ηλικιωμένοι και ηλικιωμένες σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, στον νομό Θεσσαλονίκης θα υλοποιηθεί από τη γενική διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, για την υπηρεσία συνεχούς κατ’ οίκον παρακολούθησης θα χορηγηθούν στους ωφελούμενους ειδικές συσκευές χειρός, ώστε αφενός να ανιχνεύονται άμεσα τυχόν πτώσεις του ηλικιωμένου ή ανεπιθύμητη απομάκρυνση από την εστία του (σε περιπτώσεις απώλειας μνήμης), αφετέρου να υπάρχει η δυνατότητα να ειδοποιήσει ο ηλικιωμένους με το πάτημα μόνο ενός κουμπιού το Κέντρο για την αποστολή βοήθειας.
Το προσωπικό του κέντρου 24ωρης τηλεφωνικής υποστήριξης θα αποτελείται από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, οι οποίοι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, ενώ θα έχουν άμεση πρόσβαση στο αρχείο κάθε ωφελούμενου, για να ανταποκρίνονται άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη του.
Ακόμα και αν ο ηλικιωμένος δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η υπηρεσία θα ενεργοποιείται αυτόματα, παρέχοντας αμέσως την αναγκαία βοήθεια, όπως επικοινωνία με κάποιο εθελοντή γείτονα, μέλος της οικογένειάς του, κλήση ασθενοφόρου, της άμεσης δράσης ή της πυροσβεστικής.
Επιπλέον, θα γίνει χρήση εξειδικευμένης υπηρεσίας παρακολούθησης και τηλεειδοποίησης μέσω ειδικών συσκευών, οι οποίες παρέχονται και εγκαθίστανται στον ωφελούμενο από τον ανάδοχο του υποέργου.