Παρουσία του πρωθυπουργού η έναρξη των εργασιών στο Ελληνικό

3/7/2020 12:56    επένδυση ύψους 8 δισ. ευρώ
Ένα πολύ σημαντικό έργο, μία επένδυση ύψους 8 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσει 80.000 νέες θέσεις εργασίας -εκ των οποίων οι 10.000 στη φάση της κατασκευής- και θα προσελκύσει 1.000.000 νέους τουρίστες, συμβάλλοντας στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,4%, ξεκίνησε σήμερα το πρωί στο Ελληνικό, παρουσία του πρωθυπουργούν Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον χώρο όπου γίνονται ήδη οι πρόδρομες εργασίες, και κατά τον σύντομο χαιρετισμό του χαρακτήρισε «πολύ σημαντική και συμβολική ημέρα» τη σημερινή και πρόσθεσε: «Γκρεμίζοντας αυτά τα παλιά, άχρηστα κτίρια του παλιού αεροδρομίου, βάζουμε τα θεμέλια για το νέο Ελληνικό. Ένα από τα μεγαλύτερα, ίσως το μεγαλύτερο έργο στη Μεσόγειο».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις δυσκολίες, οι οποίες ξεπεράστηκαν για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και παραδέχθηκε σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, πως «δεν ήταν καθόλου εύκολο να φτάσουμε στο σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα, και όλο το κυβερνητικό επιτελείο εργάστηκε με επιμονή και υπομονή για να ξεπεράσουμε πολλές νομικές και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που κληρονομήσαμε από το παρελθόν».

Επίσης, εξήρε τη συμβολή των υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, «ο οποίος είχε και τη συνολική εποπτεία του έργου αυτού», Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα και Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, καθώς και των υφυπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση και Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου, οι οποίοι -όπως είπε- «συνεργάστηκαν άψογα μαζί με τους γενικούς γραμματείς και όλα τα στελέχη της διοίκησης, για να μπορέσουμε να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να έχουν πια για τα καλά ξεκινήσει τα έργα στο Ελληνικό».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι το ακίνητο του πρώην αεροδρομίου ήταν αναξιοποίητο επί περίπου 19 χρόνια, ενώ χρειάστηκε μία οκταετία και 52 πράξεις -ανάμεσά τους 18 νομοθετικές παρεμβάσεις- προκειμένου να μπουν μπουλντόζες στο οικόπεδο.

«Μετά τις εκλογές του περυσινού Ιουλίου, η κυβέρνηση κλήθηκε να ψηφίσει πέντε νόμους που τροποποιούσαν τον βασικό νόμο για το Ελληνικό, ενώ και σε άλλα νομοθετήματα εντάχθηκαν ρυθμίσεις που αφορούσαν την επένδυση. Χρειάστηκαν, επίσης, 10 υπουργικές και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που διευκόλυναν τη δρομολόγηση των εργασιών, αλλά και τρεις αποφάσεις Κτηματολογίου ώστε να διορθωθούν διάφορα σφάλματα του παρελθόντος», συμπλήρωσε περιγράφοντας αυτά που έπρεπε να γίνουν για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να ξεκινήσει η επένδυση.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στις αντιλήψεις που επικρατούσαν και έβαζαν φρένο για τόσα πολλά χρόνια στην υλοποίηση του έργου: «Θέλω να τονίσω ότι όλα αυτά τα χρόνια άλλαξαν και οι αντιλήψεις για το πώς αντιλαμβανόμαστε τη χρήση του δημοσίου χώρου, διότι εδώ πέρα, στο Ελληνικό, συγκρούστηκαν για πολλά χρόνια δύο διαφορετικές αντιλήψεις. Η μία που ήθελε τον χώρο τεράστιο πάρκο, λαχανόκηπο, τελικά μία αντίληψη αδράνειας. Και μία αντίληψη που αντιλαμβάνεται τη σύγχρονη ανάπτυξη μέσα από τη δημιουργική όσμωση του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος έρχεται και επενδύει σημαντικά κεφάλαια με το Δημόσιο, το οποίο θέτει το ρυθμιστικό πλαίσιο και εξασφαλίζει ταυτόχρονα ότι ο χώρος αυτός θα είναι προσβάσιμος για όλους για όλους τους κατοίκους της Αττικής και αυτό βέβαια είναι κάτι το οποίο έχει για εμένα προσωπικά τεράστια σημασία».

«Όλα ξεκινούν με το πρώτο βήμα»

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι πιθανόν να χρειαστεί και μία δεκαετία για την πλήρη του ανάπτυξη του έργου, αλλά «κάθε μεγάλο ταξίδι -όπως λένε και οι Κινέζοι- ξεκινάει με ένα πρώτο βήμα. Το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα και βέβαια για να φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε το πρώτο βήμα, να μπορέσει να γίνει η μεταβίβαση των μετοχών, ο επενδυτής να κινητοποιήσει εκατοντάδες εκατομμύρια σε κεφάλαια σε πρώτη φάση και 8 δισεκατομμύρια στην πλήρη του ανάπτυξη, έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να αντιμετωπίσουμε όλες τις παθογένειες του παρελθόντος».

Ο κ. Μητσοτάκης ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda Development, Οδυσσέα Αθανασίου, για το χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου θα προχωρήσει η ανάπλαση της περιοχής, ενώ παρακολούθησε έργα κατεδάφισης ενός παλιού κτιρίου, που σηματοδοτούν την εκκίνηση της επένδυσης στο πεδίο.

Το σχέδιο για την ανάπλαση του Ελληνικού

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, η ανάπλαση περιστρέφεται γύρω από το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού, το οποίο θα καταλάβει περισσότερα από 2 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και θα καλύπτει σχεδόν το ένα τρίτο της συνολικής έκτασης του Ελληνικού. Το Πάρκο θα εκτείνεται από το παραλιακό μέτωπο μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, παρέχοντας πρόσβαση στην παράκτια ζώνη, στην οποία θα περιλαμβάνεται μία νέα ανοιχτή παραλία μήκους ενός χιλιομέτρου. «Ραχοκοκαλιά» του Πάρκου θα είναι ένα δίκτυο πεζόδρομων, ποδηλατόδρομων και λοιπόν δικτύων μήκους 50 χιλιομέτρων.

Ο χώρος θα λειτουργεί ως «πνεύμονας» πρασίνου για την πρωτεύουσα, προσβάσιμος σε όλους, αλλά και ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στον Άλιμο, τη Γλυφάδα και την Αργυρούπολη. Ο σχεδιασμός προβλέπει, ακόμη, οικιστικές ζώνες, αθλητικές εγκαταστάσεις και πληθώρα σημαντικών τοπόσημων, όπως το Πολυδύναμο Κέντρο πολλαπλών λειτουργιών που θα συνοδεύεται από Πύργο Παρατήρησης, το Νέο Αστικό και Επιχειρηματικό Κέντρο που θα στεγάζει επιχειρηματικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, το Ενυδρείο που θα ενισχύσει το υπάρχον Ωκεανογραφικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας, η μαρίνα 337 θέσεων που θα διαθέτει δικό της ξενοδοχείο, ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο και ένα ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα όπου θα ενσωματωθεί το καζίνο.

Στα έργα που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2021 περιλαμβάνονται ειδικό σχολείο για ΑμεΑ και εγκαταστάσεις του αθλητικού συγκροτήματος. Η πρώτη φάση του Μητροπολιτικού Πάρκου προβλέπεται να παραδοθεί κατά το δεύτερο μισό του 2022, ενώ το δεύτερο εξάμηνο του 2023 σχεδιάζεται η παράδοση της επέκτασης του τραμ.

Οι κατεδαφίσεις θα γίνουν με μέριμνα την προστασία της περιοχής και του περιβάλλοντος. Το ταφικό μνημείο και τα γύρω σπίτια δεν θα κινδυνεύσουν χάρη στη χρήση καινοτόμων μεθόδων καταστροφής των παλαιών κτισμάτων, ενώ παράλληλα θα αναγνωριστούν η ρύπανση και η μόλυνση των εδαφών ώστε να μην επηρεάσουν το νέο ανάπτυγμα.

Παρόντες για την έναρξη των έργων, από πλευράς κυβέρνησης, ήταν, επίσης, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για τη Βιομηχανία και το Εμπόριο, Νίκος Παπαθανάσης και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιος για Θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρης Οικονόμου.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση και πορεία κατά του ρατσισμού

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση και πορεία κατά του ρατσισμού

23:04 26/6/2020

από το άγαλμα του Βενιζέλου

Νεκρός σε τροχαίο 14χρονος που οδηγούσε μηχανάκι

Νεκρός σε τροχαίο 14χρονος που οδηγούσε μηχανάκι

23:01 26/6/2020

Ημαθία

Γύρω στις 10 Ιουλίου τα αποτελέσματα των πανελληνίων

Γύρω στις 10 Ιουλίου τα αποτελέσματα των πανελληνίων

22:55 26/6/2020

Υπουργός Παιδείας

Αυτή είναι η λίστα με τα ξενοδοχεία καραντίνας

Αυτή είναι η λίστα με τα ξενοδοχεία καραντίνας

22:50 26/6/2020

υπουργείο Τουρισμού

Θεσσαλονίκη: Διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ μητέρα και γιος με κορονοϊό

Θεσσαλονίκη: Διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ μητέρα και γιος με κορονοϊό

19:02 26/6/2020

Παπανικολάου και ΑΧΕΠΑ

Εκκλησία της Ελλάδος: 121,6 εκατ. ευρώ σε φιλανθρωπικό έργο το 2019

Εκκλησία της Ελλάδος: 121,6 εκατ. ευρώ σε φιλανθρωπικό έργο το 2019

18:57 26/6/2020

Αρχιεπισκοπή

Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν ανήλικο αγόρι - Το

Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν ανήλικο αγόρι - Το "κόλπο" που χρησιμοποίησαν

18:36 26/6/2020

Πύργος

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ερντογάν: Τι συζήτησαν

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Ερντογάν: Τι συζήτησαν

18:34 26/6/2020

Δίαυλος επικοινωνίας για να πέσει η ένταση

Κορονοϊός: 22 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

Κορονοϊός: 22 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

18:28 26/6/2020

ΕΟΔΥ

Θεσσαλονίκη: Έρχονται 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία από Σεπτέμβρη

Θεσσαλονίκη: Έρχονται 180 μεταχειρισμένα λεωφορεία από Σεπτέμβρη

18:02 26/6/2020

Δυο προσφορές στον διαγωνισμό

Κλασικά Έπιπλα