Απολογισμό για το Μετρό έκανε ο Μυλόπουλος - Τι είπε για Καλαμαριά

19/9/2019 10:34    Αττικό Μετρό
Απολογισμό της θητείας του, καθώς και του υπόλοιπου Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό, έκανε ο τέως πρόεδρος Γιάννης Μυλόπουλος.

Δείτε τι ανέφερε για την πορεία του Μετρό Θεσσαλονίκης, τις εξελίξεις στην επέκταση της Καλαμαριάς, αλλά και για την Αθήνα.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Σήμερα το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει επανεκκινήσει, έχοντας γυρίσει την πλάτη στην περίοδο της εσωστρέφειας και της στασιμότητας, αφού έχουν λυθεί όλα τα τεχνικά, διοικητικά και νομικά ζητήματα που το ταλάνιζαν. Το έργο προχωρεί και υλοποιείται πλέον με ταχείς ρυθμούς και με ένα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο για πρώτη φορά «βλέπει» ορίζοντα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2020 και λαμβάνοντας υπόψη απρόβλεπτες και αναμενόμενες καθυστερήσεις, οπωσδήποτε εντός 2021.

Αφού από το 33% της ολοκλήρωσης του φυσικού του αντικειμένου, στο οποίο βρίσκονταν το 2016, μετά από 10 δηλαδή χρόνια κατασκευής, σήμερα το έργο της Θεσσαλονίκης πλησιάζει πλέον το 75% της ολοκλήρωσής του.

Συνοψίζοντας, στα 3,5 τελευταία χρόνια το έργο της Θεσσαλονίκης προχώρησε περισσότερο από ό,τι είχε προχωρήσει στα 10 χρόνια από την έναρξή του (2006 – 2016).

Ο τριπλασιασμός των ρυθμών προόδου του έργου σε σχέση με το παρελθόν αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη, αφού οι επενδύσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης τα τελευταία 3,5 χρόνια τριλασιάστηκαν και εκτοξεύτηκαν από τα 48, στα 135 εκ. Ευρώ, κατά μέσον όρο, ετησίως.

Ο σταθμός Βενιζέλου

Όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της εταιρείας το 2016, μετά από 10 χρόνια κατασκευής του έργου, στον συγκεκριμένο σταθμό δεν βρήκαμε παρά μόνον αρχαία…

Το πήραμε λοιπόν από την αρχή. Συγκροτήσαμε μια ομάδα αρμοδίων φορέων από τον Δήμο Θεσνίκης, την Αττικό Μετρό, το Υπ. Πο, το Υπ. Υποδομών και την ΕΦΑΠΟΘ, που ετοίμασε και ενέκρινε την πρόταση ταυτόχρονης ανάδειξης αρχαίων και μετρό στη Βενιζέλου.

Ήταν η πρώτη φορά που συστηματικά αναζητήθηκε και βρέθηκε τεχνική λύση για την κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων, αφού έως τότε ήταν εδραιωμένη η πεποίθηση ότι τέτοια τεχνική λύση δεν υπάρχει.

Το 2017 εγκρίθηκε από το ΚΑΣ και το Υπ. Πο ο νέος σχεδιασμός της ταυτόχρονης ανάδειξης αρχαιοτήτων και σταθμού και το 2018 ξεκίνησε ουσιαστικά η κατασκευή του σταθμού.

Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και προχωρούν τα έργα του επιπέδου των αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ έχουν εγκριθεί οι προμελέτες και προχωρεί η έγκριση των οριστικών μελετών του σταθμού σε μεγαλύτερο βάθος.

Μετρό Καλαμαριάς

Σε αντίστοιχα ποσοστά ολοκλήρωσης, της τάξης του 70% και πλέον και σε αντίστοιχη πρόοδο βρίσκεται και η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά, η οποία, ως επέκταση, θα τεθεί σε λειτουργία, σύμφωνα με το χρονοδίαγραμμα, εντός του 2021, λίγο δηλαδή μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής.

Επέκταση γραμμής 3 Αθήνας προς Πειραιά

Αντίστοιχα, στην επέκταση της γραμμής της Αθήνας προς Πειραιά έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που εμπόδιζαν το έργο να προχωρήσει.

Το χρονοδιάγραμμα επικαιροποιήθηκε επί το ρεαλιστικότερο, προβλέποντας την παράδοση των 3 πρώτων σταθμών, (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) αρχικά εντός 2019 και πρόσφατα, λόγω μιας δικαστικής εμπλοκής στον τελευταίο διαγωνισμό προμήθειας ενός συστήματος, στις αρχές 2020.

Οι 3 τελευταίοι σταθμοί, (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), θα παραδοθούν το 2021.

Τραμ Πειραιά

Το έργο του Τραμ του Πειραιά έχει ήδη ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία εντός 2019, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.

Νέα έργα – Γραμμή 4 Αθήνας

Το 2016 κανένα νέο έργο από εκείνα που κατά καιρούς είχαν εξαγγελθεί δεν είχε ωριμότητα να δημοπρατηθεί και καμία επέκταση δεν αποτελούσε αντικείμενο σχεδιασμού.

Σήμερα ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση της Γραμμής 4 της Αθήνας, το νέο μεγάλο έργο με προϋπολογισμό 1,8 δις Ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), παρά τις προσφυγές και τις δικαστικές εμπλοκές, βρίσκεται στο στάδιο της ανάδειξης αναδόχου, αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της πρώτης φάσης, καθώς και η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών των υποψήφιων εργοληπτικών σχημάτων και εκκρεμεί μόνο η φάση του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών και της ανάδειξης του τελικού μειοδότη.

Η εταιρεία προχώρησε τα τελευταία 3,5 χρόνια σε ακόμη μια καινοτομία, αυτή της κατά προτεραιότητα δημοπράτησης των πρόδρομων εργασιών των νέων έργων, αρχαιολογικών δηλαδή και μετατοπίσεων των δικτύων ΟΚΩ, πριν τη δημοπράτηση των κυρίων έργων, προκειμένου να αποφεύγονται καθυστερήσεις κατά την εκτέλεσή τους.

Σε εφαρμογή αυτής της πρακτικής, οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 της Αθήνας έχουν ήδη δημοπρατηθεί και βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της ανάδειξης του τελικού μειοδότη, μετά την ολοκλήρωση των αλλεπάλληλων δικαστικών εμπλοκών.

Επεκτάσεις του έργου της Θεσσαλονίκης

Η επέκταση της γραμμής δυτικά, μετά από διαβούλευση με τους φορείς, έχει σχεδιαστεί με μια υπόγεια κυκλική γραμμή 11 χιλιομέτρων, η οποία θα συνδέει τη δυτική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης και ανατολικά, καθώς όμως και τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης μεταξύ τους.

Ακόμη έχει σχεδιαστεί κατά καινοτόμο τρόπο η επέκταση της γραμμής της Θεσσαλονίκης προς αεροδρόμιο, με μια υπερυψωμένη γραμμή η οποία θα αναδυθεί από τον τερματικό σταθμό της γραμμής Καλαμαριάς μετά τη Μίκρα και θα συνδέσει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το κέντρο και τη δυτική Θεσσαλονίκη με το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Οικονομική κατάσταση

Η συμβολή της εταιρείας στην ανάπτυξη της χώρας πριν το 2016 ήταν μικρή, σε σχέση με τις πραγματικές της δυνατότητες. Πράγματι, το 2014 και το 2015, οι επενδύσεις σε έργα της εταιρείας δεν υπερέβαιναν τα 140-150 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως.

Τα τελευταία 3,5 χρόνια, μετά από μεγάλη προσπάθεια για την επανεκκίνηση σταματημένων έργων και την πρόοδο έργων που βάλτωναν και καρκινοβατούσαν, η μέση τιμή της ετήσιας επένδυσης σε έργα διπλασιάστηκε και εκτοξεύτηκε από τα 140 στα 280 εκατομμύρια Ευρώ, με το 2017 να έχει φτάσει στο ποσό ρεκόρ των 347 εκατομμυρίων Ευρώ.

Παραδίδοντας μια εταιρεία σε δυναμική πορεία, ευχόμαστε στη νέα διοίκηση καλή επιτυχία στο έργο της, προς όφελος της εθνικής οικονομίας και του δημοσίου συμφέροντος.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Τι είναι μια κρίση πανικού και πώς την διαχειριζόμαστε

Τι είναι μια κρίση πανικού και πώς την διαχειριζόμαστε

22:40 1/6/2020

Τα συμπτώματα

Super League: Τι θα συμβεί εάν παίκτης βρεθεί θετικός στον κορονοϊό

Super League: Τι θα συμβεί εάν παίκτης βρεθεί θετικός στον κορονοϊό

22:36 1/6/2020

αρχίζει ξανά σε λίγες μέρες

Με έξοδα του ελληνικού κράτους θα μένουν στην Ελλάδα όσοι τουρίστες βρίσκονται θετικοί στον κορoνοϊό

Με έξοδα του ελληνικού κράτους θα μένουν στην Ελλάδα όσοι τουρίστες βρίσκονται θετικοί στον κορoνοϊό

22:10 1/6/2020

τι ανακοίνωσε ο Πέτσας

Νέο περιστατικό οπαδικής βίας

Νέο περιστατικό οπαδικής βίας

22:06 1/6/2020

17χρονος δέχθηκε επίθεση

Κορονοϊός: 2 νέα κρούσματα - 179 οι νεκροί - Η επιδημιολογική έκθεση

Κορονοϊός: 2 νέα κρούσματα - 179 οι νεκροί - Η επιδημιολογική έκθεση

19:35 1/6/2020

ΕΟΔΥ

Άνοιξε από σήμερα για τους προσκυνητές το Άγιον Όρος

Άνοιξε από σήμερα για τους προσκυνητές το Άγιον Όρος

19:24 1/6/2020

με ποιους κανόνες

Διάβημα της Ελλάδας στην Τουρκία - Στο υπουργείο Εξωτερικών ο Τούρκος Πρέσβυς

Διάβημα της Ελλάδας στην Τουρκία - Στο υπουργείο Εξωτερικών ο Τούρκος Πρέσβυς

19:01 1/6/2020

Του επιδόθηκε διάβημα

10/10 αδύνατο: Μπορείς σε 3′ να βρεις την πρωτεύουσα 10 χωρών της Ευρώπης;

10/10 αδύνατο: Μπορείς σε 3′ να βρεις την πρωτεύουσα 10 χωρών της Ευρώπης;

18:59 1/6/2020

Είσαι τόσο καλός στη γεωγραφία;

10/10 μόνο φανατικοί: Μπορείς από μια μόνο φωτό του σχολείου να θυμηθείς σε ποια σειρά το είδαμε;

10/10 μόνο φανατικοί: Μπορείς από μια μόνο φωτό του σχολείου να θυμηθείς σε ποια σειρά το είδαμε;

18:57 1/6/2020

Μόνο μεγάλοι παίκτες μπορούν

Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα στις Πανελλαδικές;

Πόσα μόρια δίνει κάθε μονάδα στις Πανελλαδικές;

18:53 1/6/2020

Τι άλλαξε

Κλασικά Έπιπλα