Τα παράπονα φέρνουν διορθώσεις σε πεζοδρόμια και δρόμους της Θεσσαλονίκης

15/10/2020 14:22    «Βελτιώνω την Πόλη μου»
Οι κατεστραμμένες πλάκες πεζοδρομίου, οι επικίνδυνες φθορές στο οδόστρωμα, οι καμένες λάμπες ηλεκτροφωτισμού, η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου από κάθε λογής εμπόδια αποτελούν τα κύρια παράπονα των δημοτών. Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης με κάθε τρόπο επιχειρούν είτε τηλεφωνικά, είτε ηλεκτρονικά ή με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γνωστοποιήσουν τις κακοτεχνίες προς τη δημοτική αρχή του κεντρικού δήμου, με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα των γειτονιών.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί, απευθύνει έκκληση προς τους δημότες, πέρα από όλους τους υπόλοιπους τρόπους επικοινωνίας, να καταθέτουν τα παράπονα τους στο πρόγραμμα «Βελτιώνω την Πόλη μου». Έτσι, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συνεργάτης του δημάρχου Θεσσαλονίκης σε θέματα Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημήτρης Μήτρου, τα παράπονα τα οποία είναι ...καλοδεχούμενα, θα βοηθούν τις υπηρεσίες προκειμένου να γνωρίζουν γρήγορα και με ακρίβεια τις ζημιές.

«Σε όλη την πόλη υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα και το γνωρίζουμε. Κάποιες περιοχές έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους εδώ και χρόνια. Ο κόσμος δεν γκρινιάζει άδικα. Τα παράπονα και τα αιτήματα έρχονται με κάθε τρόπο στο δημαρχείο. Εμείς ζητάμε από τους δημότες να μας βοηθήσουν και να τα δηλώνουν οργανωμένα μέσω του προγράμματος "Βελτιώνω την Πόλη μου". Για να ξέρουμε πού υστερούμε, σε ποια σημεία να ρίξουμε το βάρος και που να στείλουμε άμεσα τις υπηρεσίες», δηλώνει ο κ. Μήτρου.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα, σύμφωνα με τον κ. Μήτρου, εμφανίζονται στις πυκνοδομημένες περιοχές της Θεσσαλονίκης, όπως είναι για παράδειγμα η Τούμπα, η Χαριλάου και το Ντεπώ, ενώ άμεση ανάγκη επέμβασης υπάρχει και για τις γειτονιές πάνω από την οδό Γιαννιτσών.

«Τρέχουν» οι εργολαβίες

Ο δήμος Θεσσαλονίκης «τρέχει» αυτό το διάστημα διαγωνισμό για την ασφαλτόστρωση 100 δρόμων ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ τις τελευταίες ώρες βγήκε στον «αέρα» άλλος διαγωνισμός που αφορά πρόγραμμα ολοκληρωμένων παρεμβάσεων και λειτουργικής αισθητικής στις γειτονιές με προϋπολογισμό 6,5 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά, με τις εκτεταμένες αναπλάσεις σε γειτονιές έχει ξεκινήσει η καταγραφή των βασικότερων προβλημάτων μετά από συνεννόηση με τις δημοτικές κοινότητες. «Έχουμε εκτιμήσει τις ανάγκες της κάθε γειτονιάς και με βάση αυτές προχωράμε. Για αρχή θα πιάσουμε μία περιοχή από κάθε κοινότητα, την πιο προβληματική. Είναι μια δυναμική διαδικασία, στην οποία καθώς θα προχωράει η εργολαβία θα προσθέτουμε σημεία που χρειάζονται άμεσα αλλαγή. Να φτιάχνετε ο δρόμος, το πεζοδρόμιο, να αλλάζει ο ηλεκτροφωτισμός, να τοποθετούνται παγκάκια, πράσινο και καλάθια απορριμμάτων», συμπλήρωσε ο ειδικός συνεργάτης του δημάρχου.

Ο κ. Μήτρου τονίζει πως η διοίκηση επιθυμεί να μην υπάρχει κανένα κενό στις εργολαβίες και τα έργα να είναι σε συνεχή εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2021 θα περιλαμβάνει -πέρα των παραπάνω- εργολαβία ύψους 2 εκατ. ευρώ για αποκαταστάσεις πεζοδρομίων μικρής κλίμακας.

Μέσα στο 2021 θα υπάρξει ακόμη εργολαβία για διαγραμμίσεις και σήμανση δρόμων με προϋπολογισμό ενός εκατ. ευρώ, ενώ είναι σε τελικό στάδιο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η ανάπλαση της οδού Κωνσταντινουπόλεως, στην κάτω πλευρά του Ιπποκρατείου νοσοκομείου. Όσον αφορά τον ηλεκτροφωτισμό, προχωρά την επόμενη τριετία 2021 - 2023 κατασκευαστικό πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ, με το οποίο θα υπογειοποιηθεί το δίκτυο, θα αντικατασταθούν οι ξύλινες κολόνες και θα τοποθετηθούν λάμπες led.

Παράπονα και από άτομα με αναπηρίες

Ακόμη πιο δύσκολες είναι οι μετακινήσεις στα πεζοδρόμια και τους δρόμους της Θεσσαλονίκης για τα άτομα με αναπηρίες, όπου και εκεί επιχειρείται από πλευράς δήμου η βελτίωση της καθημερινότητας.

Με αφορμή τη σημερινή Ημέρα Λευκού Μπαστουνιού και τα «εμπόδια» που υπάρχουν στις μετακινήσεις των ατόμων με προβλήματα όρασης ο Φώτης Μπίμπασης, μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, τονίζει πως έχει βελτιωθεί η «εικόνα στην πόλη από το 2004, οπότε και δημιουργήθηκαν οι οδεύσεις τυφλών».

Παρ' όλα αυτά επισημαίνει πως οι οδεύσεις «θα πρέπει να είναι σωστά φτιαγμένες και φυσικά να μην υπάρχουν σταθμευμένα μηχανάκια, πατίνια, τραπεζοκαθίσματα. Ακόμη και τα περίπτερα που κατεβάζουν την τέντα τους θα πρέπει να προσέχουν να μην βγαίνει προς τον οδηγό τυφλών, γιατί πέφτουμε επάνω».

Σύμφωνα με τον κ. Μπίμπαση, με βάση έρευνα του παρελθόντος, η πιο «εχθρική» περιοχή για μετακίνηση αναδείχθηκε η Τούμπα με τα στενά πεζοδρόμια, ενώ αντίθετα πιο «φιλικό» φαίνεται πως είναι το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε, για την καλύτερη εικόνα ευθύνεται «και η αστυνόμευση, καθώς οι οδηγοί φοβούμενοι τις κλήσεις αποφεύγουν να παρκάρουν παράνομα σε ράμπες και σε πεζοδρόμια, ενώ δεν υπάρχουν απλωμένα σεντόνια με είδη παρεμπορίου». Στη Θεσσαλονίκη, οι εγγεγραμμένοι με προβλήματα όρασης είναι περίπου 3000 άτομα.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Κλασικά Έπιπλα