Η Ελλάδα υπέρ της μείωσης εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα

26/6/2018 08:10    Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος
«Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις οδικές μεταφορές είναι καίριας σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών και περιβαλλοντικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επεσήμανε κατα την τοποθέτηση του στο Συμβούλιο των Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, ο αναπληρωτής υπουργός Σωκρατης Φάμελλος τονίζοντας ότι είναι αναγκαία η σύνδεση οικονομίας και κλίματος τόσο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και για την προσαρμογή στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει μείωση  εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τουλάχιστον κατά 15% το 2025 και κατά 30% το 2030, σε σχέση με το 2021.

Ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε επίσης από τα κράτη μέλη της ΕΕ να δείξουν την απαιτούμενη τόλμη έτσι ώστε η Ευρώπη να παραμείνει στη πρωτοπορία της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. «Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε όλοι για τον κλιματικό κίνδυνο αλλά να μην θέλουμε να κάνουμε καμία αλλαγή στην παραγωγή και στην κατανάλωση» σημείωσε.

 Ειδικότερα, για την πρόταση Ευρωπαϊκού Κανονισμού σχετικά με τη μείωση εκπομπών CO2 από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και  ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο Σωκράτης Φάμελλος τόνισε ότι η Ελλάδα στηρίζει τις προσπάθειες ενός πιο φιλόδοξου Κανονισμού και μιας πρότασης που θα διασφαλίζει την περιβαλλοντική ακεραιότητα του όλου εγχειρήματος.

«Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια αύξησης της φιλοδοξίας του νέου Κανονισμού», σχολίασε ο Αναπληρωτης υπουργός προσθέτοντας ότι οι συγκεκριμένοι στόχοι θα είναι και προς το συμφέρον της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αφού θα την οδηγήσουν στην τεχνολογική πρωτοπορία για καθαρά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ανέφερε ότι η Ελλάδα θα προτιμούσε την κατάργηση της μάζας ως παραμέτρου χρηστικότητας και την αντικατάστασή της με το κριτήριο του αποτυπώματος, προκειμένου, αφενός, να υπάρχει αυξημένη χρήση τεχνολογικών λύσεων που εστιάζουν στη μείωση του βάρους των αυτοκινήτων ώστε να μην πριμοδοτούνται τα οχήματα που διαθέτουν πιο βαρείς κινητήρες και εκπέμπουν μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίων του αζώτου.

 Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής ακεραιότητας, ο Σωκράτης Φάμελλος σημείωσε ότι η ήδη θεσμοθετημένη τοποθέτηση μετρητών κατανάλωσης καυσίμου σε όλα τα αυτοκίνητα επαρκεί για να δώσει μια ακριβή εικόνα της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των πραγματικών εκπομπών CO2,, αποφεύγοντας λάθη του παρελθόντος.

 Αναφερόμενος σε θέματα προσαρμογής και μείωσης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, που συζητήθηκαν άτυπα, στο γεύμα του Συμβουλίου Υπουργών, ο κ. Φάμελος εστίασε στα βήματα που ήδη κάνει η Ελλάδα με την υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής Προσαρμογής, το 2016, τα Περιφερειακά Σχέδια Προσαρμογής που είναι υπό εκπόνηση από τις Περιφέρειες της χώρας και για την ενσωμάτωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε τομεακές πολιτικές, όπως, π.χ. στην Εθνική Στρατηγική για τα Δάση αλλά και μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Προσαρμογής, όπου γίνεται συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπουργείων. Ειδικότερα έδωσε ως παράδειγμα την πρόσληψη 5.066 εργαζομένων για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών αλλά και τα σχέδια πρόληψης κινδύνου πλημμύρας που είναι σε στάδιο κύρωσης αυτές τις μέρες σε όλη τη χώρα.

 Όσον αφορά στο νέο προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, 2021-2027), ο Αναπληρωτης Υπουργός εστίασε στην ανάγκη για διάκριση της χρηματοδότησης των δράσεων προσαρμογής σε σχέση με τις δράσεις μετριασμού, αλλά και στις ανησυχίες της Ελλάδας όσον αφορά στην παρακράτηση του 20% των εσόδων από το Ευρωπαικό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (EU ETS) για τη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού. «Στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε μέρος των εσόδων από το EU ETS για να χρηματοδοτήσουμε τη Δίκαιη Μετάβαση περιοχών που σήμερα βασίζονται στο λιγνίτη, ιδρύοντας το Ταμείο με ελληνική πρωτοβουλία με αρχικά 60 εκατομμύρια ευρώ», υπογράμμισε. «Θα πρέπει η χρηματοδότηση της μετάβασης των περιοχών αυτών να είναι ευρωπαϊκή υπόθεση και να συγκροτηθεί ισχυρή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και πρωτοβουλία για τις περιοχές που εξαρτώνται σήμερα από την εργασία γύρω από το λιγνίτη και τα ορυκτά καύσιμα», σημείωσε ο Σ. Φάμελος.

 Κλείνοντας, ο Υπουργός επεσήμανε ότι απαιτείται και η προώθηση της ενσωμάτωσης των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή και στα επιχειρηματικά σχέδια του ιδιωτικού τομέα. «Εάν δεν προωθήσουμε αυτή την ενσωμάτωση, τότε αργά ή γρήγορα ο δημόσιος τομέας θα επωμιστεί το κόστος αυτό, σε περίπτωση ζημιών της αγοράς, και αυτό πρέπει να προληφθεί», κατέληξε.



ΑΠΕ

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Το λάθος και ο κίνδυνος: Η αλήθεια του Dr Ιωαννίδη για τα εμβόλια θα έπρεπε να ‘χει ειπωθεί από την πρώτη μέρα

Το λάθος και ο κίνδυνος: Η αλήθεια του Dr Ιωαννίδη για τα εμβόλια θα έπρεπε να ‘χει ειπωθεί από την πρώτη μέρα

14:51 31/10/2021

Τα αποτελέσματα θα ήταν πολύ καλύτερα

Γρήγορη, χωρίς κενά, γεμάτη plot twists: Η ταινία της χρονιάς με το ανατρεπτικό φινάλε που θα θυμάσαι χρόνια (Vid)

Γρήγορη, χωρίς κενά, γεμάτη plot twists: Η ταινία της χρονιάς με το ανατρεπτικό φινάλε που θα θυμάσαι χρόνια (Vid)

22:02 30/10/2021

«Ανακοινώνουμε χιλιάδες κρούσματα αλλά…»: Ο κ. Γουργουλιάνης εξηγεί τα 3 λάθη που οδηγούν την Ελλάδα στον γκρεμό

«Ανακοινώνουμε χιλιάδες κρούσματα αλλά…»: Ο κ. Γουργουλιάνης εξηγεί τα 3 λάθη που οδηγούν την Ελλάδα στον γκρεμό

21:50 30/10/2021

Το τρις εξαμαρτείν

Έπεσε ξανά μέσα: Η μακάβρια δικαίωση του Μπιλ Γκέιτς για τον νέο, μη αντιμετωπίσιμο ιό

Έπεσε ξανά μέσα: Η μακάβρια δικαίωση του Μπιλ Γκέιτς για τον νέο, μη αντιμετωπίσιμο ιό

15:56 30/10/2021

Ο Μίμης έφυγε νωρίς, πλήρης εμπειριών: Ο χαφιές που ανέλαβε να τελειώσει τη δουλειά με τον «κομμουνιστή Φωτόπουλο»

Ο Μίμης έφυγε νωρίς, πλήρης εμπειριών: Ο χαφιές που ανέλαβε να τελειώσει τη δουλειά με τον «κομμουνιστή Φωτόπουλο»

23:58 29/10/2021

Ένα τομάρι που ήξερε ο Μίμης Φωτόπουλος

1000 υπάλληλοι, 120.000 κωδικοί προϊόντων: Το άδοξο τέλος του πιο καινοτόμου καταστήματος στην Ελλάδα

1000 υπάλληλοι, 120.000 κωδικοί προϊόντων: Το άδοξο τέλος του πιο καινοτόμου καταστήματος στην Ελλάδα

23:48 29/10/2021

Οι Ναζί δεν το ανακάλυψαν ποτέ: Το κρυφό όπλο των Ελλήνων κάτω από τη μύτη του εχθρού που έγραψε το έπος του ‘40

Οι Ναζί δεν το ανακάλυψαν ποτέ: Το κρυφό όπλο των Ελλήνων κάτω από τη μύτη του εχθρού που έγραψε το έπος του ‘40

14:18 29/10/2021

 «Το έμαθε και αναζητούσε αποδείξεις»: Το μυστικό της κάμερας ασφαλείας που έψαχνε τη μέρα της δολοφονίας της η Καρολάιν      ΕΛΛΑΔΑ

«Το έμαθε και αναζητούσε αποδείξεις»: Το μυστικό της κάμερας ασφαλείας που έψαχνε τη μέρα της δολοφονίας της η Καρολάιν ΕΛΛΑΔΑ

18:44 28/10/2021

«Δεν μπορεί να βγήκε ζωντανός»: Ο Έλληνας πιλότος-καμικάζι που αναχαίτισε τα ιταλικά βομβαρδιστικά χωρίς πυρομαχικά

«Δεν μπορεί να βγήκε ζωντανός»: Ο Έλληνας πιλότος-καμικάζι που αναχαίτισε τα ιταλικά βομβαρδιστικά χωρίς πυρομαχικά

14:18 28/10/2021

Μετά τους 63 θανάτους χθες: Δηλαδή είναι τόσο παράλογο να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο;

Μετά τους 63 θανάτους χθες: Δηλαδή είναι τόσο παράλογο να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο;

14:15 28/10/2021

Μια από τις πιο άσχημες ημέρες στο θέμα του κορωνοϊού ήταν η Τετάρτη...

Κλασικά Έπιπλα