Πανάκριβα πληρώνουν οι Έλληνες αμόλυβδη και πετρέλαιο θέρμανσης

7/1/2019 11:30    παρά την οικονομική ύφεση
Παρότι η Ελλάδα βίωσε μία σχεδόν δεκαετή οικονομική ύφεση, η οποία της κόστισε το 1/4 του ΑΕΠ της και στους Έλληνες πολίτες δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, το κόστος ζωής έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού, τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων αποτελεί το ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως μαρτυρούν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι δυσανάλογα υψηλό στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της φορολογίας και της αισχροκέρδειας που καταγράφεται από αρκετούς φορείς στην αλυσίδα του εγχώριου ενεργειακού κλάδου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι Έλληνες να "καρπωθούν" τα οφέλη από τη μεγάλη υποχώρηση των διεθνών πετρελαϊκών τιμών του τελευταίου τριμήνου. Οι τιμές στον "μαύρο χρυσό" το τελευταίο τρίμηνο του 2018 υποχώρησαν σε ποσοστό της τάξεως του 40%, ωστόσο στην Ελλάδα οι μειώσεις των καυσίμων ήταν συγκριτικά μικρότερες του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στο διάστημα 12 Οκτωβρίου 2018 έως 3 Ιανουαρίου 2019 η τιμή της αμόλυβδης υποχώρησε κατά μέσον όρο σε ποσοστό 11,44%, του diesel κίνησης κατά 9,31% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 12,4%.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν, στις 17 Δεκεμβρίου η Ελλάδα βρισκόταν στην τρίτη θέση της κατάταξης των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης (με φόρους) μεταξύ όλων των κρατών- μελών της Ε.Ε. Μόνο στην Ιταλία και την Ολλανδία η αμόλυβδη βενζίνη κόστιζε ακριβότερα. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η μέση τιμή ήταν 1,51 ευρώ το λίτρο, με τις πρώτες δύο θέσεις να καταλαμβάνονται από την Ιταλία (1,52) και την Ολλανδία (1,516 ευρώ το λίτρο). Η εικόνα εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερη στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης όπου η χώρα μας βρίσκεται στην 7η θέση της ακρίβειας.

Ποσοστό περίπου 23,5% από αυτά που πληρώνει ο Έλληνας για την αμόλυβδη βενζίνη πηγαίνει στα διυλιστήρια, κάτι λιγότερο από 10% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων και το υπόλοιπο 67% είναι φόρος και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ 24%, η εισφορά του Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό Τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Εργασιών και το Ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΡΑΕ.


Έθνος

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Φυλακές Κορυδαλλού: Αυτοσχέδια μαχαίρια, κινητά και ναρκωτικά σε κελιά

Φυλακές Κορυδαλλού: Αυτοσχέδια μαχαίρια, κινητά και ναρκωτικά σε κελιά

19:31 1/7/2020

Νέες έρευνες

Καλαμαριά: Δικάζεται ο 31χρονος ψυκτικός που κατηγορείται για την δολοφονία πελάτισσάς του

Καλαμαριά: Δικάζεται ο 31χρονος ψυκτικός που κατηγορείται για την δολοφονία πελάτισσάς του

19:28 1/7/2020

Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο

Κορονοϊός: 23 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

Κορονοϊός: 23 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

19:21 1/7/2020

ΕΟΔΥ

Διευκρινιστική εγκύκλιος για την άδεια ειδικού σκοπού

Διευκρινιστική εγκύκλιος για την άδεια ειδικού σκοπού

19:13 1/7/2020

υπουργείο Εργασίας

10/10 ούτε με θαύμα: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 ελληνικές σειρές από μια φωτό του πρωταγωνιστή τους;

10/10 ούτε με θαύμα: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 ελληνικές σειρές από μια φωτό του πρωταγωνιστή τους;

17:06 1/7/2020

νομίζεις μπορείς;

Από 1η Νοεμβρίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνης με Θεσσαλονίκη

Από 1η Νοεμβρίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνης με Θεσσαλονίκη

16:53 1/7/2020

με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας

Χαλκιδική: Άνδρας έπεσε από τον 5ο όροφο ξενοδοχείου

Χαλκιδική: Άνδρας έπεσε από τον 5ο όροφο ξενοδοχείου

15:54 1/7/2020

πρώτο πόδι

Θεσσαλονίκη: Καλλιεργούσαν δενδρύλλια κάνναβης σε δασική έκταση (βιντεο)

Θεσσαλονίκη: Καλλιεργούσαν δενδρύλλια κάνναβης σε δασική έκταση (βιντεο)

15:50 1/7/2020

συλλήψεις

Θεσσαλονίκη: «Μπλόκο» από αγρότες για τα νέα διόδια

Θεσσαλονίκη: «Μπλόκο» από αγρότες για τα νέα διόδια

15:31 1/7/2020

αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας

«Ο Γιωτόπουλος ήταν πιο κάτω στην ιεραρχία»: Ο πραγματικός αρχηγός της 17 Νοέμβρη

«Ο Γιωτόπουλος ήταν πιο κάτω στην ιεραρχία»: Ο πραγματικός αρχηγός της 17 Νοέμβρη

15:08 1/7/2020

η μεγαλύτερη τρομοκρατική οργάνωση

Κλασικά Έπιπλα