Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα πρώτα πρόστιμα στη Θεσσαλονίκη

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα πρώτα πρόστιμα στη Θεσσαλονίκη

11:14 24/3/2020

δύο περιπτώσεις

Εφιαλτική εκτίμηση Τσιόδρα: Εως 10.000 ασθενείς από κορoνοϊό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα

Εφιαλτική εκτίμηση Τσιόδρα: Εως 10.000 ασθενείς από κορoνοϊό αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα

21:41 23/3/2020

μαθηματικά μοντέλα

Θεσσαλονίκη: Στο 70% η πτώση τζίρου στα αρτοποιεία

Θεσσαλονίκη: Στο 70% η πτώση τζίρου στα αρτοποιεία

21:12 23/3/2020

τι ειπε η πρόεδρος του Σωματείου

ΕΕ: Ενεργοποιήθηκε για 1η φορά η γενική ρήτρα διαφυγής

ΕΕ: Ενεργοποιήθηκε για 1η φορά η γενική ρήτρα διαφυγής

19:47 23/3/2020

Παγώνει η δημοσιονομική προσαρμογή

Αστυνομία: Προσοχή απάτες με πρόσχημα τον κορονοιό

Αστυνομία: Προσοχή απάτες με πρόσχημα τον κορονοιό

19:36 23/3/2020

οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί

Κορονοϊός: 601 νέοι νεκροί στην Ιταλία!

Κορονοϊός: 601 νέοι νεκροί στην Ιταλία!

19:31 23/3/2020

σύνολο 6077

Κορονοϊός: 335 οι νεκροί στο Ηνωμένο Βασίλειο

Κορονοϊός: 335 οι νεκροί στο Ηνωμένο Βασίλειο

19:14 23/3/2020

νέα ενημέρωση

Κορονοϊός: 695 τα κρούσματα - 35 διασωληνωμένοι

Κορονοϊός: 695 τα κρούσματα - 35 διασωληνωμένοι

18:42 23/3/2020

Σωτήρης Τσιόδρας

Έτσι θα είναι η Προσωρινή Άδεια Οδήγησης

Έτσι θα είναι η Προσωρινή Άδεια Οδήγησης

17:25 23/3/2020

ΦΕΚ

Ο ΟΑΣΘ μειώνει τα δρομολόγια στο μισό λόγω κορονοϊού

Ο ΟΑΣΘ μειώνει τα δρομολόγια στο μισό λόγω κορονοϊού

17:16 23/3/2020

Αλλαγές στο πρόγραμμα

Κλασικά Έπιπλα