Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Υποχρεωτική η ασφάλιση και σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες των αυτοκινήτων

Υποχρεωτική η ασφάλιση και σε όσους έχουν καταθέσει πινακίδες των αυτοκινήτων

19:39 5/9/2018

δείτε την απόφαση

Απόφαση - σταθμός :«Οχι» ΣτΕ σε Εκκλησία για απαλλαγή φόρων από ενοικιάσεις ακινήτων

Απόφαση - σταθμός :«Οχι» ΣτΕ σε Εκκλησία για απαλλαγή φόρων από ενοικιάσεις ακινήτων

19:29 5/9/2018

Συμβουλιο της Επικρατείας

Τσίπρας: Ιστορικό χρέος, το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων

Τσίπρας: Ιστορικό χρέος, το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων

19:22 5/9/2018

Κάνδανο

Ξεχάστε την επιστροφή φόρου – Έρχονται συμψηφισμοί με ΕΝΦΙΑ

Ξεχάστε την επιστροφή φόρου – Έρχονται συμψηφισμοί με ΕΝΦΙΑ

19:18 5/9/2018

Ανεξάρτητη Αρχή

Η Υπηρεσία της «Καθημερινότητας» πάει Δ.Ε.Θ.

Η Υπηρεσία της «Καθημερινότητας» πάει Δ.Ε.Θ.

15:07 5/9/2018

kathimerinotita

Οριστικό: Αυτά είναι τα κανάλια που παίρνουν τηλεοπτικές άδειες

Οριστικό: Αυτά είναι τα κανάλια που παίρνουν τηλεοπτικές άδειες

15:02 5/9/2018

Αναρτήθηκε η απόφαση

Η ΔΕΘ

Η ΔΕΘ "φουλάρει" τα ξενοδοχεία της πόλης

02:03 5/9/2018

Πόλος έλξης

Καλαμαριά - Νταλάρας, Βελετσιώτου σήμερα σε δωρεάν συναυλία αφιέρωμα στον Γ. Καζαντζή

Καλαμαριά - Νταλάρας, Βελετσιώτου σήμερα σε δωρεάν συναυλία αφιέρωμα στον Γ. Καζαντζή

01:58 5/9/2018

Κυβερνείο

Καλαμαριά: «11α Κυνηγοπούλεια» και ποντιακό γλέντι σήμερα

Καλαμαριά: «11α Κυνηγοπούλεια» και ποντιακό γλέντι σήμερα

01:43 5/9/2018

Είσοδος ελεύθερη

Ο Νίκος Καρέλης σε γνωστό στέκι της Καλαμαριάς

Ο Νίκος Καρέλης σε γνωστό στέκι της Καλαμαριάς

01:35 5/9/2018

Ο επιθετικός του ΠΑΟΚ

Κλασικά Έπιπλα