Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Θεσσαλονίκη: «Πρεμιέρα» για τα εποχικά καταστήματα

Θεσσαλονίκη: «Πρεμιέρα» για τα εποχικά καταστήματα

14:30 7/12/2020

με μέτρα για τον κορονοϊό

Επίσημο - Κλειστά σχολεία, εστίαση, ψυχαγωγία και δικαστήρια έως 7 Ιανουαρίου

Επίσημο - Κλειστά σχολεία, εστίαση, ψυχαγωγία και δικαστήρια έως 7 Ιανουαρίου

14:24 7/12/2020

κυβερνητικός εκπρόσωπος

Καλαμαριά: Φωτιά σε διαμέρισμα τα ξημερώματα

Καλαμαριά: Φωτιά σε διαμέρισμα τα ξημερώματα

14:16 7/12/2020

λίγο μετά τις 5

Θεσσαλονίκη - Αρναούτογλου: Άνεμοι έως 10 μποφόρ τις επόμενες ώρες

Θεσσαλονίκη - Αρναούτογλου: Άνεμοι έως 10 μποφόρ τις επόμενες ώρες

17:46 6/12/2020

ο γνωστός μετεωρολόγος

Σοκαριστικό: Γυναίκα πέταξε από τον 13ο όροφο το νεογέννητο μωρό της φίλης της

Σοκαριστικό: Γυναίκα πέταξε από τον 13ο όροφο το νεογέννητο μωρό της φίλης της

16:41 6/12/2020

Ρωσία

Θεσσαλονίκη: Απάτη με λεία 22.850 ευρώ - Πώς δρούσαν οι δύο συνεργοί

Θεσσαλονίκη: Απάτη με λεία 22.850 ευρώ - Πώς δρούσαν οι δύο συνεργοί

16:39 6/12/2020

γυναίκα συνελήφθη στην Αχαΐα

«Πολύ καλή ιδέα» να γίνει η Θεσσαλονίκη έδρα μιας Μονάδας Ιστορικών Αεροσκαφών της ΠΑ

«Πολύ καλή ιδέα» να γίνει η Θεσσαλονίκη έδρα μιας Μονάδας Ιστορικών Αεροσκαφών της ΠΑ

16:35 6/12/2020

Η επιστροφή του Spitfire στην Ελλάδα

«Μόνο η αρχή» η επενδυτική κινητικότητα των ΗΠΑ στη Β. Ελλάδα

«Μόνο η αρχή» η επενδυτική κινητικότητα των ΗΠΑ στη Β. Ελλάδα

16:33 6/12/2020

τι πιστεύουν οι φορείς της πόλης

Φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας θα παρέχει η ΔΕΗ - «Μπόνους» για τους καλούς πελάτες

Φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας θα παρέχει η ΔΕΗ - «Μπόνους» για τους καλούς πελάτες

16:29 6/12/2020

νέο επιχειρησιακό σχέδιο

Καιρός: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Έρχονται βροχές, καταιγίδες και χαλάζι

Καιρός: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Έρχονται βροχές, καταιγίδες και χαλάζι

16:28 6/12/2020

Πρόγνωση της ΕΜΥ

Κλασικά Έπιπλα