Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

«Τι είδαν τα μάτια μας…»: Η κορυφαία ταινιάρα του 2020 σύμφωνα με Time και IndieWire (vid)

«Τι είδαν τα μάτια μας…»: Η κορυφαία ταινιάρα του 2020 σύμφωνα με Time και IndieWire (vid)

15:39 1/12/2020

Αφήνει πίσω όλες τις άλλες...

«Πλουσιόπαιδα σκοτώνουν για το κέφι τους»: Η πόλη των 1000 νεκρών γυναικών δεν αποκάλυψε ποτέ το ένοχο μυστικό της

«Πλουσιόπαιδα σκοτώνουν για το κέφι τους»: Η πόλη των 1000 νεκρών γυναικών δεν αποκάλυψε ποτέ το ένοχο μυστικό της

14:25 1/12/2020

Το μυστήριο και η ομερτά της πιο αλλόκοτης σειράς εγκλημάτων

Ένα από τα ωραιότερα γκράφιτι για τον Μαραντόνα είναι στην Καλαμαριά

Ένα από τα ωραιότερα γκράφιτι για τον Μαραντόνα είναι στην Καλαμαριά

14:20 1/12/2020

φωτο - βιντεο

Επίδομα 534 και 800 ευρώ: Οι πληρωμές Δεκεμβρίου - Τι θα λάβουν οι εργαζόμενοι σε αναστολή

Επίδομα 534 και 800 ευρώ: Οι πληρωμές Δεκεμβρίου - Τι θα λάβουν οι εργαζόμενοι σε αναστολή

18:37 30/11/2020

βιντεο

Τεστ Casa de Papel: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο κουίζ που δεν απαντά ούτε ο Professor;

Τεστ Casa de Papel: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο κουίζ που δεν απαντά ούτε ο Professor;

14:22 30/11/2020

Θα τα καταφέρεις να κάνεις το μεγάλο κόλπο;

Κάτω από 2 λάθη Θεός: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 ελληνικές σειρές από στιγμιαίο κλικ;

Κάτω από 2 λάθη Θεός: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 ελληνικές σειρές από στιγμιαίο κλικ;

14:20 30/11/2020

Ώρα να δείξεις τι αξίζεις

Τα νέα δεδομένα, αλλάζουν το πλάνο: Αυτή είναι η ημερομηνία που θα αρθεί το lockdown στην Ελλάδα

Τα νέα δεδομένα, αλλάζουν το πλάνο: Αυτή είναι η ημερομηνία που θα αρθεί το lockdown στην Ελλάδα

13:58 30/11/2020

Τα πράγματα είναι ακόμα πολύ ζόρικα

Μητσοτάκης για άρση περιορισμών: Ίσως πιο αργός αλλά και πιο ασφαλής ο δρόμος

Μητσοτάκης για άρση περιορισμών: Ίσως πιο αργός αλλά και πιο ασφαλής ο δρόμος

13:49 30/11/2020

Ο πρωθυπουργός

Καλαμαριά: Τρεις νέες θέσεις εργασίας στον δήμο

Καλαμαριά: Τρεις νέες θέσεις εργασίας στον δήμο

13:41 30/11/2020

δείτε λεπτομέρειες

Κούγιας για Σφακιανάκη: Δεν ήταν δική του η κοκαΐνη

Κούγιας για Σφακιανάκη: Δεν ήταν δική του η κοκαΐνη

13:26 30/11/2020

ανέλαβε την υπεράσπιση του Νότη

Κλασικά Έπιπλα