Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Φω-νά-ρα: Ο παίκτης με την καλύτερη φωνή στην ιστορία του Voice έριξε στα πατώματα τους κριτές

Φω-νά-ρα: Ο παίκτης με την καλύτερη φωνή στην ιστορία του Voice έριξε στα πατώματα τους κριτές

16:25 23/11/2020

Και όχι άδικα

«Ανακυκλώνουμε τη διασπορά»: Γιατρός εξηγεί με απλά λόγια το εγκληματικό λάθος που γίνεται στη Θεσσαλονίκη

«Ανακυκλώνουμε τη διασπορά»: Γιατρός εξηγεί με απλά λόγια το εγκληματικό λάθος που γίνεται στη Θεσσαλονίκη

15:07 23/11/2020

Δίνει την απάντηση στο πιο κρίσιμο ερώτημα

Το τρίτο κύμα κορονοϊού ίσως είναι χειρότερο από το δεύτερο – Πότε αναμένεται

Το τρίτο κύμα κορονοϊού ίσως είναι χειρότερο από το δεύτερο – Πότε αναμένεται

12:04 23/11/2020

πρόεδρος νοσοκομειακών ιατρών

B. Ελλάδα: Πάνω από 820.000 έλεγχοι από τον Ιούλιο έως τις 20 Νοεμβρίου

B. Ελλάδα: Πάνω από 820.000 έλεγχοι από τον Ιούλιο έως τις 20 Νοεμβρίου

18:47 22/11/2020

Εκπρόσωπος ΕΛΑΣ

Αρχαιολόγοι εντόπισαν καλοδιατηρημένα λείψανα δύο ανδρών στην Πομπηϊα

Αρχαιολόγοι εντόπισαν καλοδιατηρημένα λείψανα δύο ανδρών στην Πομπηϊα

18:44 22/11/2020

βιντεο

Κορονοϊός: Όλο και πιο ευάλωτοι οι νέοι - Πέφτει ο μέσος όρος ηλικίας των διασωληνωμένων

Κορονοϊός: Όλο και πιο ευάλωτοι οι νέοι - Πέφτει ο μέσος όρος ηλικίας των διασωληνωμένων

18:36 22/11/2020

τα στοιχεία

Ιπποκράτειο: Δύσκολες αλλά ασφαλείς οι συνθήκες

Ιπποκράτειο: Δύσκολες αλλά ασφαλείς οι συνθήκες

18:31 22/11/2020

τηρώντας τα ιατρικά πρωτόκολλα

Θεσσαλονίκη: Κινητό νοσοκομείο στήνεται στο πάρκινγκ του 424 – Τι περιλαμβάνει

Θεσσαλονίκη: Κινητό νοσοκομείο στήνεται στο πάρκινγκ του 424 – Τι περιλαμβάνει

18:24 22/11/2020

“Πυρετώδεις” εργασίες

Ξύλο, συλλήψεις και τραυματίες σε λειτουργία με πιστούς μέσα σε εκκλησία!

Ξύλο, συλλήψεις και τραυματίες σε λειτουργία με πιστούς μέσα σε εκκλησία!

18:17 22/11/2020

Χαλκιδική

Αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και θυμού λόγω πανδημίας

Αύξηση των επιπέδων στρες, μοναξιάς και θυμού λόγω πανδημίας

18:14 22/11/2020

μελέτη

Κλασικά Έπιπλα