Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Γράψε ποια είναι: Το 98% των ενηλίκων δεν αναγνωρίζει 10 τυχαίες χώρες στη υδρόγειο! Εσύ;

Γράψε ποια είναι: Το 98% των ενηλίκων δεν αναγνωρίζει 10 τυχαίες χώρες στη υδρόγειο! Εσύ;

18:50 31/10/2022

Ίσως το πιο δύσκολο κουίζ που έχεις πετύχει.

Όλοι νομίζουν ότι είναι Κρήτη: Πού βρίσκεται το καφενείο του «Σασμού» που βλέπουμε κάθε μέρα στη σειρά

Όλοι νομίζουν ότι είναι Κρήτη: Πού βρίσκεται το καφενείο του «Σασμού» που βλέπουμε κάθε μέρα στη σειρά

18:49 31/10/2022

Η σειρά εκτυλίσσεται στο χωριό Ανω Ποροία της Κρήτης, πού είναι το καφενείο;

Ο κύβος ερρίφθη: Η πιο ενεργοβόρα συσκευή του σπιτιού που 18:00-21:00 θα μειώνεται υποχρεωτικά η χρήση της

Ο κύβος ερρίφθη: Η πιο ενεργοβόρα συσκευή του σπιτιού που 18:00-21:00 θα μειώνεται υποχρεωτικά η χρήση της

16:27 31/10/2022

Ποιες είναι όμως οι συσκευές που καίνε πολύ ρεύμα;

Το χρυσό αουτσάιντερ: Μπορεί αυτή η ταινιάρα με τον Μπραντ Πιτ να μην πάρει Όσκαρ;

Το χρυσό αουτσάιντερ: Μπορεί αυτή η ταινιάρα με τον Μπραντ Πιτ να μην πάρει Όσκαρ;

16:27 31/10/2022

Τις καρδιές μας σίγουρα

Δήμος Καλαμαριάς: Πού θα διενεργούνται rapid test

Δήμος Καλαμαριάς: Πού θα διενεργούνται rapid test

13:46 31/10/2022

Δωρεάν δειγματοληπτικούς ελέγχους ταχείας ανίχνευσης covid-19

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

Εφημερεύοντα Φαρμακεία στην Καλαμαριά

13:44 31/10/2022

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Δευτέρα 31 Οκτωβρίου και Τρίτη 01 Νοεμβρίου 2022

Όλοι το πιστεύαμε, κανείς δεν το έψαξε: To μεγάλο ψέμα του «Ευτυχισμένοι Μαζί» αποκαλύφθηκε 15 χρόνια μετά (vid)

Όλοι το πιστεύαμε, κανείς δεν το έψαξε: To μεγάλο ψέμα του «Ευτυχισμένοι Μαζί» αποκαλύφθηκε 15 χρόνια μετά (vid)

12:21 31/10/2022

Η πληροφορία που μας έκανε να αμφισβητούμε τα πάντα.

Το πιο αταίριαστο ζευγάρι: Η ξανθιά καλλονή που απέδειξε ότι δεν ήταν μόνο η παρτενέρ του γίγαντα της κωμωδίας

Το πιο αταίριαστο ζευγάρι: Η ξανθιά καλλονή που απέδειξε ότι δεν ήταν μόνο η παρτενέρ του γίγαντα της κωμωδίας

01:47 31/10/2022

Επίσημο: Αυτές οι συσκευές μπαίνουν σε lockdown καθημερινά 18:00-21:00 για να βγει ο χειμώνας

Επίσημο: Αυτές οι συσκευές μπαίνουν σε lockdown καθημερινά 18:00-21:00 για να βγει ο χειμώνας

19:24 30/10/2022

Τι τονίζουν οι ενεργειακοί επιθεωρητές.

Πέτρος Φιλιππίδης: Εγκατέλειψε την Αθήνα και ζει στην απομόνωση – Αυτός είναι ο νέος τόπος κατοικίας του

Πέτρος Φιλιππίδης: Εγκατέλειψε την Αθήνα και ζει στην απομόνωση – Αυτός είναι ο νέος τόπος κατοικίας του

19:06 30/10/2022

Πού ζει πλέον ο ηθοποιός.

Κλασικά Έπιπλα