Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Διεθνές επιστημονικό συνέδριο τουρισμού

Θεσσαλονίκη: Διεθνές επιστημονικό συνέδριο τουρισμού

11:51 25/10/2019

TOURMAN 2019

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

11:46 25/10/2019

λόγω της λιτάνευσης των Ιερών Εικόνων..

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 38.000 οι επισκέπτες στο “Βέλος”

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 38.000 οι επισκέπτες στο “Βέλος”

11:41 25/10/2019

το αγκάλιασαν οι Θεσσαλονικείς

ΔΕΗ: Χειμερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο

ΔΕΗ: Χειμερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο

11:38 25/10/2019

από 1ης Νοεμβρίου

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθησαν μέλη κυκλώματος ναρκωτικών

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθησαν μέλη κυκλώματος ναρκωτικών

11:35 25/10/2019

Ένα ακόμη πλήγμα στα οργανωμένα κυκλώματα

Ραδιενέργεια βρέθηκε στο νερό, σε περιοχή της Θεσσαλονίκης!

Ραδιενέργεια βρέθηκε στο νερό, σε περιοχή της Θεσσαλονίκης!

11:25 25/10/2019

βιντεο

Πολύωρη Διακοπή ρεύματος στην Καλαμαριά

Πολύωρη Διακοπή ρεύματος στην Καλαμαριά

11:10 25/10/2019

ΔΕΔΔΗΕ

Επιμορφωτική συνάντηση κατηχητών στην Καλαμαριά (ΦΩΤΟ)

Επιμορφωτική συνάντηση κατηχητών στην Καλαμαριά (ΦΩΤΟ)

10:59 25/10/2019

με τον π. Δανιήλ Αεράκη

Καλαμαριά: ''Ένα μπισκότο για τον καρκίνο του Μαστού'' στο Θέατρο Σοφούλη

Καλαμαριά: ''Ένα μπισκότο για τον καρκίνο του Μαστού'' στο Θέατρο Σοφούλη

10:53 25/10/2019

Κυριακή 27 Οκτωβρίου

Καλαμαριά: Ποια φαρμακεία εφημερεύουν σήμερα Παρασκευή

Καλαμαριά: Ποια φαρμακεία εφημερεύουν σήμερα Παρασκευή

10:50 25/10/2019

25 Οκτωβρίου

Κλασικά Έπιπλα