Έρχεται ο υποχρεωτικός περιοριστής ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα

24/2/2019 01:49    Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2013, είχε πέσει στο τραπέζι από την Ευρωπαϊκή Ένωση μια τρελή, πολύ τρελή ιδέα, καθώς η Ε.Ε είχε προτείνει όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται στους δρόμους της να εξοπλίζονται με συσκευές οι οποίες θα πατούν αυτόματα το φρένο, μόλις κάποιος οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας του δρόμου που κινείται.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, αυτό ψηφίστηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στα τρία επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, μετά την έγκριση των ευρωβουλευτών, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) θα επιβάλει υποχρεωτικούς περιοριστές ταχύτητας και καταγραφείς δεδομένων σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.

Οι περιοριστές (Intelligent Speed Assistance, ISA) θα χρησιμοποιούν δεδομένα από το GPS ή/και κάμερες αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, για να καθορίζουν την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, ώστε αυτή να είναι εντός του νόμιμου ορίου.

Η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται στη συνέχεια, αλλά θα είναι δυνατό ο οδηγός να παρακάμψει το σύστημα πατώντας τέρμα το γκάζι. Ωστόσο το σύστημα θα ενεργοποιείται εκ νέου κάθε φορά που θα ξεκινά το αυτοκίνητο.

Εάν νομίζεις ότι θα μπορείς απλά με το πιέζεις τέρμα το γκάζι ότι θα παρακάμπτεται το σύστημα, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Το ETSC δηλώνει ότι:

«Αν ο οδηγός συνεχίσει να οδηγεί πάνω από το όριο ταχύτητας για μερικά δευτερόλεπτα, το σύστημα θα πρέπει να δίνει μια ηχητική προειδοποίηση για μερικά δευτερόλεπτα και θα εμφανίζει μια οπτική προειδοποίηση, μέχρις ότου το όχημα να κινηθεί ξανά στο όριο ταχύτητας, ή πιο αργά.»

Σκοπός του συγκεκριμένου συστήματος είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 25.000 τα επόμενα 15 χρόνια, νούμερο που αντιστοιχεί στο 30% των ετήσιων θανάτων λόγω τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στους δρόμους της Ευρώπης.

Επίσης η Ε.Ε θέλει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να τεθούν σε ισχύ αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ από το 2022 θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Επιπλέον θέλει την υποχρεωτική εγκατάσταση και άλλων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το Emergency Lane Keeping και νέο πρότυπο direct vision για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Τέλος ζητά την εγκατάσταση “μαύρων κουτιών” καταγραφής δεδομένων και κρίσιμων πληροφοριών λίγο πριν από μια σύγκρουση, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα.


autoblog
Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Τα εφημερεύοντα νοσοκομεία σήμερα Παρασκευή

Θεσσαλονίκη: Τα εφημερεύοντα νοσοκομεία σήμερα Παρασκευή

10:47 25/10/2019

25 Οκτωβρίου

Βρετανία: Κινέζοι οι 39 που βρέθηκαν νεκροί στο κοντέινερ

Βρετανία: Κινέζοι οι 39 που βρέθηκαν νεκροί στο κοντέινερ

19:14 24/10/2019

Λονδίνο

Η τρύπα του όζοντος συρρικνώθηκε το 2019

Η τρύπα του όζοντος συρρικνώθηκε το 2019

19:12 24/10/2019

Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρα

Καλαμαριά: Δείτε τα θέματα του δημοτικού συμβουλίου

Καλαμαριά: Δείτε τα θέματα του δημοτικού συμβουλίου

16:21 24/10/2019

31η τακτική συνεδρίαση

Καλαμαριά: Νέα δωρεάν διάλεξη στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Καλαμαριά: Νέα δωρεάν διάλεξη στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

15:57 24/10/2019

δημοτικό θέατρο Μελίνα Μερκούρη

Δείτε τον Λευκό Πύργο καμουφλαρισμένο (σπάνια φώτο)

Δείτε τον Λευκό Πύργο καμουφλαρισμένο (σπάνια φώτο)

14:55 24/10/2019

μoυσείο Φωτογραφίας "Χρήστος Καλεμκερής"

Έργα από σήμερα σε δρόμο της Θεσσαλονίκης

Έργα από σήμερα σε δρόμο της Θεσσαλονίκης

10:38 24/10/2019

Εργασίες συντήρησης από την Περιφέρεια

Ένας νεκρός σε σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό στην Εγνατία

Ένας νεκρός σε σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό στην Εγνατία

10:34 24/10/2019

Λαγκαδά - Σερρών - Προμαχώνα

Θεσσαλονίκη: Ένας τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα

Θεσσαλονίκη: Ένας τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα

10:29 24/10/2019

ξέφυγε από την πορεία του

Θεσσαλονίκη: Έρχονται πολεμικά πλοία - Οι ώρες επισκεπτηρίου

Θεσσαλονίκη: Έρχονται πολεμικά πλοία - Οι ώρες επισκεπτηρίου

10:23 24/10/2019

ΓΕΝ

Κλασικά Έπιπλα