Μετρό Θεσσαλονίκης: Έρχονται νέοι συρμοί

31/3/2025 13:55    Πότε θα έχουμε δρομολόγια ανά 1,5 λεπτό
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που έχει παραγγείλει η Ελληνικό Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ypodomes.com, η Hitachi έχει έτοιμο τον πρώτο συρμό ο οποίος θα έρθει στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη -άνευ απροόπτου- την Μεγάλη Εβδομάδα.

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές ο συρμός θα μπορεί να ενταχθεί στον στόλο του Μετρό Θεσσαλονίκης που πλέον θα αριθμεί 19 τρένα. Στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στην πόλη και οι υπόλοιποι 14 τους επόμενους μήνες ολοκληρώνοντας την προμήθεια των περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην προμήθεια των επιπλέον συρμών είναι πως μόλις παραληφθεί ένας αριθμός περίπου επτά συρμών, θα μπορέσει να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και από τα περίπου τρία λεπτά που είναι σήμερα σε ώρες αιχμής τα δρομολόγια δύναται να φτάσουν ίσως και στο βέλτιστο τους σημείο, δηλαδή να πραγματοποιούνται από 90 δευτερόλεπτα.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι συχνότητες αυτές θα είναι μακράν καλύτερες από τις επιδόσεις του Μετρό της Αθήνας. Με βάση ακόμα και τα σημερινά δεδομένα με συχνότητες ανά τρία λεπτά ήδη το Μετρό Θεσσαλονίκης υπερτερεί καθώς στην Αθήνα βλέπουμε τις ώρες αιχμής ανά 4 λεπτά. Λόγω του αυτόματου συστήματος είναι εφικτή η συχνότητα ανά 90 δευτερόλεπτα, κάτι που στην Αθήνα θα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την λειτουργία της γραμμής 4 που θα διαθέτει παρόμοια τεχνολογία.

Η προμήθεια των αυτόματων συρμών από την Hitachi δεν είναι μόνο απαραίτητη για την βελτίωση των συχνοτήτων της βασικής γραμμής αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Οι συρμοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m.

Ο δύσκολος συγχρονισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους η επέκταση προς Καλαμαριά. Αυτό, γιατί, σε αντίθεση με τη βασική γραμμή όπου είχαμε μια εργολαβία “με το κλειδί στο χέρι”, στην επέκταση προς Καλαμαριά έχουμε συνολικά έξι εργολαβίες που θα πρέπει να συνδυαστούν, να συνεργαστούν για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή.

Η βασική εργολαβία για τους σταθμούς και τις σήραγγες εκτελείται από την AKTOR, όμως έχουμε και άλλες πέντε εργολαβίες που αφορούν κυρίως ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα της επέκτασης. Σήμερα βρισκόμαστε σε πολύ προχωρημένο στάδιο όμως οι επόμενοι μήνες κρίνονται κρίσιμοι για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και να μπορέσει να λειτουργήσει ασφαλώς η νέα γραμμή.

Για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί και η διακοπή της λειτουργίας της βασικής γραμμής για ένα χρονικό διάστημα -λίγων ημερών;- προκειμένου να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να ενωθεί η νέα γραμμή στην βασική και να τελικά να φτάσουμε στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας που θα ολοκληρώσει την πρώτη φάση των έργων για το Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα όπου ο επιβάτης χρειάζεται να αλλάξει επίπεδο για να μετακινηθεί από γραμμή σε γραμμή, στη Θεσσαλονίκη οι πρώτοι 11 σταθμοί από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από εκεί και έπειτα θα υπάρχει διακλάδωση των γραμμών είτε προς την Νέα Ελβετία είτε προς Μίκρα που αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Επόμενο Προηγούμενο
 

Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ: Χρόνιο το πρόβλημα στο νοσοκομείο Άγιος Παύλος

Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ: Χρόνιο το πρόβλημα στο νοσοκομείο Άγιος Παύλος

17:56 18/2/2019

κος Πάρις Μπίλλιας

Θεσσαλονίκη: Έρχεται το πρώτο φεστιβάλ φαγητού για χορτοφάγους

Θεσσαλονίκη: Έρχεται το πρώτο φεστιβάλ φαγητού για χορτοφάγους

17:49 18/2/2019

Thessaloniki Food Council

Καλαμαριά: Έρχεται η ανθοκομική έκθεση - Κάλεσμα σε επαγγελματίες

Καλαμαριά: Έρχεται η ανθοκομική έκθεση - Κάλεσμα σε επαγγελματίες

17:43 18/2/2019

32η ανθοκομική έκθεση

Τραγικό τέλος: Νεκροί οι 4 αγνοούμενοι μέσα στο αυτοκίνητο τους

Τραγικό τέλος: Νεκροί οι 4 αγνοούμενοι μέσα στο αυτοκίνητο τους

17:32 18/2/2019

Μεσσαρά

Καλαμαριά: Η πρόταση της εισαγγελέως ανηλίκων για τον 12χρονο μαθητή

Καλαμαριά: Η πρόταση της εισαγγελέως ανηλίκων για τον 12χρονο μαθητή

17:02 18/2/2019

τι πρότεινε

Καλαμαριά: Δείτε τα θέματα του σημερινού δημοτικού συμβουλίου

Καλαμαριά: Δείτε τα θέματα του σημερινού δημοτικού συμβουλίου

16:54 18/2/2019

5η τακτική συνεδρίαση

Κλειστοί οι Δήμοι της χώρας την Πέμπτη

Κλειστοί οι Δήμοι της χώρας την Πέμπτη

16:42 18/2/2019

ΠΟΕ-ΟΤΑ

Καλαμαριά: Οι λύσεις που εξετάζονται στην περίπτωση του 12χρονου μαθητή

Καλαμαριά: Οι λύσεις που εξετάζονται στην περίπτωση του 12χρονου μαθητή

16:28 18/2/2019

παιδαγωγικές λύσεις

Ισως τελικά ένα παχυντικό επιδόρπιο να κάνει καλό

Ισως τελικά ένα παχυντικό επιδόρπιο να κάνει καλό

21:06 17/2/2019

Ερευνα

Τον Μάρτιο η ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία

Τον Μάρτιο η ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία

21:00 17/2/2019

«Κούρεμα» προσαυξήσεων

Κλασικά Έπιπλα